Kjeven Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg har selv slitt med sosial angst, så jeg skjønner hvordan du har det. For å snakke av erfaring: Det går ikke over av seg selv. Du må samle opp mot til å gå inn ett sted og spørre om å få snakke med sjefen, og etter det blir det straks mye lettere å spørre på sted nummer to. Prøv å ta mange steder på en dag, så blir du såpass revet med at du glemmer å være redd! Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Får manne meg opp litt til og prøve da. Er ikke så ille at noen kommer til å ta bilen min, for har alltids foreldrene mine som jeg kan låne av. Samtidig er det greit å kunne betale for seg selv også, og ikke hele tiden tenke på at jeg skylder noen. Leter forresten etter flere metoder å tjene penger på på nett. Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Idag har jeg vært innom en butikk og levert en søknad til sjefen! jeg tenker at uansett hva svaret blir, så er jeg en erfaring rikere og det blir nok ikke så skummelt å spørre et annet sted! 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Idag har jeg vært innom en butikk og levert en søknad til sjefen! jeg tenker at uansett hva svaret blir, så er jeg en erfaring rikere og det blir nok ikke så skummelt å spørre et annet sted! Gratulerer! Ja det virker kanskje litt meir skummelt enn kva det i realiteten er. Håper du får positiv respons. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Idag har jeg vært innom en butikk og levert en søknad til sjefen! jeg tenker at uansett hva svaret blir, så er jeg en erfaring rikere og det blir nok ikke så skummelt å spørre et annet sted! Gratulerer! Ja det virker kanskje litt meir skummelt enn kva det i realiteten er. Håper du får positiv respons. Takktakk! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 *Jeg kan alltids låne* er en veldig dårlig holdning som får deg i gjeldsgropa. Selv med jobb må man hele tiden bruke mindre enn hva man tjener - det er et ganske enkelt regnestykke. Stå på, så får du deg nok jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 *Jeg kan alltids låne* er en veldig dårlig holdning som får deg i gjeldsgropa. Selv med jobb må man hele tiden bruke mindre enn hva man tjener - det er et ganske enkelt regnestykke. Stå på, så får du deg nok jobb. Jaja så klart, vil jo helst ikke måtte låne, men heller det enn å bli tatt fra eiendeler osv! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Vel, det kommer an på. Lån er ikke nødvendigvis noe alternativ til å bli fratatt eiendeler osv.. Det bare forskyver problemet litt lengre frem i tid, og om man da ikke har penger å bla opp, så mister du ENDA flere eiendeler. Og med rentene på usikret lån, så er det ganske vesentlig, spesielt om man ikke har skaffet seg inntekt. 1 Lenke til kommentar
Shotflaks Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Du trenger IKKE bil! Ta bussen, her e det mye penger å spare... Sikkert 20-30k i året å spare på å ta bussen, kanskje også mer! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Du trenger IKKE bil! Ta bussen, her e det mye penger å spare... Sikkert 20-30k i året å spare på å ta bussen, kanskje også mer! Sjølv om du sikkert har rett i at det finnes eit kollektivtilbud som kan benyttes, så er det litt drøyt å påstå at trådstarter ikkje treng bil. Kva slags funksjon bilen oppfyller veit vi strengt tatt ingenting om. Bussen er eit dårlig alternativ dersom ein f.eks. bur langt frå bussruta, eller dersom ein har behov transportere store gjenstander i tillegg til seg sjølv. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Du trenger IKKE bil! Ta bussen, her e det mye penger å spare... Sikkert 20-30k i året å spare på å ta bussen, kanskje også mer! Jo jeg trenger bil..for det første er det ikke særlig bra bussforbindelser her, for det andre er de alltid sene og for det tredje er man mye mer frihet med bil. Jeg er kjempefornøyd med bilen, så det er helt uaktuelt at jeg selger den. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Nå er det nå slik at bilen forsvinner om du selger den eller om den blir innkrevd, så lenge du fortsetter å bruke penger og ikke øker inntekt. Sånn er det bare. Så vil du beholde den, så må du tjene penger og senke forbruk - så mange andre valg har du ikke. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 nei jeg bruker ikke penger for tiden, og prøver så godt jeg kan bilen forsvinner ikke uansett Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Du har vel egentlig ikke noe valg om dem kommer og henter den, men men det finner du sikkert ut av. Satse på det blir jobb om ikke så alt for leeeenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Det koster å ha bil. Dersom du ikke tjener noe, kan du heller ikke ha bil. Da er valget ditt: Selge bilen eller få deg en jobb. Det holder ikke å si at du må ha bil, har du ikke råd, kan du ikke ha bil. Lenke til kommentar
Shotflaks Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Flytt hjem, gå tilbake til skolen å skaff deg noe utdaning =) Anbefales!Har selv fagbrev, flytta ut andre året uti læretiden.. bodd for meg selv de siste 4-5 årene nå, har jobba for alt e har ønska meg så langt, uten å ha lånt en eneste krone fra noen =)Ikke så verst i en alder av 24 =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Flytt hjem, gå tilbake til skolen å skaff deg noe utdaning =) Anbefales! Har selv fagbrev, flytta ut andre året uti læretiden.. bodd for meg selv de siste 4-5 årene nå, har jobba for alt e har ønska meg så langt, uten å ha lånt en eneste krone fra noen =) Ikke så verst i en alder av 24 =) Jeg bor hjemme, og går på skole haha Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Supertips: skrap sammen 4k, ta truckførerlappen, gå til nærmeste vikarbyrå så får du nærmest kasta en jobb etter deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Haha bra forslag sikkert, men føler ikke jeg er en typisk trucksjåfør er ganske jentete jente om man kan si det, så tror folk hadde sett det ikke passer meg at all Endret 15. juni 2014 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå