Gå til innhold

Trenger penger

Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Jeg har selv slitt med sosial angst, så jeg skjønner hvordan du har det. For å snakke av erfaring: Det går ikke over av seg selv. Du må samle opp mot til å gå inn ett sted og spørre om å få snakke med sjefen, og etter det blir det straks mye lettere å spørre på sted nummer to. Prøv å ta mange steder på en dag, så blir du såpass revet med at du glemmer å være redd! Lykke til! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

Får manne meg opp litt til og prøve da. Er ikke så ille at noen kommer til å ta bilen min, for har alltids foreldrene mine som jeg kan låne av. Samtidig er det greit å kunne betale for seg selv også, og ikke hele tiden tenke på at jeg skylder noen.

Leter forresten etter flere metoder å tjene penger på på nett. Er det noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Idag har jeg vært innom en butikk og levert en søknad til sjefen! :D jeg tenker at uansett hva svaret blir, så er jeg en erfaring rikere og det blir nok ikke så skummelt å spørre et annet sted!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Idag har jeg vært innom en butikk og levert en søknad til sjefen! :D jeg tenker at uansett hva svaret blir, så er jeg en erfaring rikere og det blir nok ikke så skummelt å spørre et annet sted!

Gratulerer!

Ja det virker kanskje litt meir skummelt enn kva det i realiteten er. Håper du får positiv respons.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Gratulerer!

Ja det virker kanskje litt meir skummelt enn kva det i realiteten er. Håper du får positiv respons.

Takktakk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

*Jeg kan alltids låne* er en veldig dårlig holdning som får deg i gjeldsgropa.

Selv med jobb må man hele tiden bruke mindre enn hva man tjener - det er et ganske enkelt regnestykke.

Stå på, så får du deg nok jobb.

Jaja så klart, vil jo helst ikke måtte låne, men heller det enn å bli tatt fra eiendeler osv!:)

Lenke til kommentar

Vel, det kommer an på. Lån er ikke nødvendigvis noe alternativ til å bli fratatt eiendeler osv..

Det bare forskyver problemet litt lengre frem i tid, og om man da ikke har penger å bla opp, så mister du ENDA flere eiendeler. Og med rentene på usikret lån, så er det ganske vesentlig, spesielt om man ikke har skaffet seg inntekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger IKKE bil! Ta bussen, her e det mye penger å spare... Sikkert 20-30k i året å spare på å ta bussen, kanskje også mer!

Sjølv om du sikkert har rett i at det finnes eit kollektivtilbud som kan benyttes, så er det litt drøyt å påstå at trådstarter ikkje treng bil. Kva slags funksjon bilen oppfyller veit vi strengt tatt ingenting om.

Bussen er eit dårlig alternativ dersom ein f.eks. bur langt frå bussruta, eller dersom ein har behov transportere store gjenstander i tillegg til seg sjølv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Du trenger IKKE bil! Ta bussen, her e det mye penger å spare... Sikkert 20-30k i året å spare på å ta bussen, kanskje også mer!

Jo jeg trenger bil..for det første er det ikke særlig bra bussforbindelser her, for det andre er de alltid sene og for det tredje er man mye mer frihet med bil.

Jeg er kjempefornøyd med bilen, så det er helt uaktuelt at jeg selger den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det koster å ha bil. Dersom du ikke tjener noe, kan du heller ikke ha bil. Da er valget ditt: Selge bilen eller få deg en jobb. Det holder ikke å si at du må ha bil, har du ikke råd, kan du ikke ha bil.

Lenke til kommentar

Flytt hjem, gå tilbake til skolen å skaff deg noe utdaning =) Anbefales!

Har selv fagbrev, flytta ut andre året uti læretiden.. bodd for meg selv de siste 4-5 årene nå, har jobba for alt e har ønska meg så langt, uten å ha lånt en eneste krone fra noen =)

Ikke så verst i en alder av 24 =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Flytt hjem, gå tilbake til skolen å skaff deg noe utdaning =) Anbefales!

Har selv fagbrev, flytta ut andre året uti læretiden.. bodd for meg selv de siste 4-5 årene nå, har jobba for alt e har ønska meg så langt, uten å ha lånt en eneste krone fra noen =)

Ikke så verst i en alder av 24 =)

Jeg bor hjemme, og går på skole haha

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Haha bra forslag sikkert, men føler ikke jeg er en typisk trucksjåfør

er ganske jentete jente om man kan si det, så tror folk hadde sett det ikke passer meg at all

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...