Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg er deltidselev, uten jobb. Har fått meg bil så det blir nå en del utgifter jeg ikke engang visste at eksisterte. Har også fått et litt annerledes syn på penger som gjør at jeg nettshopper en del med "jeg er fattig uansett så kan like godt bli blakk" som unnskyldning. Jeg tør ikke gå og spørre om jobber, og med å sende søknad er det vanskelig å få napp. Jeg tjener litt penger på internett, men det er ikke akkurat en "jobb" jeg kan være åpen med folk om, så de pengene forblir hemmelige. Jeg bor hjemme så det er i grunn ikke snakk om at jeg sulter ihjel, men hadde vært greit å kunne betale min første regning ever. Det jeg lurer på om det er noen som har noen tips om måter jeg kan tjene penger på, spare på eller få meg en jobb?? Sikkert begrenset med svar jeg kan få, men tenker det er verdt et forsøk før et inkassofirma krever bilen min..... Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 >lag cv og søknad > gå til en butikk > lever cv og søknad til sjef > gjenta dette >????? >profit 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Se 1 episode med luksusfellen, du lever bare over egen evne, så ta deg sammen og gjør noe. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 jammen vet ikke hva jeg skal gjøre ikke så lett å finne sjefen på en butikk heller dessuten synes jeg det virker skremmende å gjøre det halo Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 jammen vet ikke hva jeg skal gjøre ikke så lett å finne sjefen på en butikk heller dessuten synes jeg det virker skremmende å gjøre det halo Du trenger ikke levere den til sjefen, du kan spørre en ansatt høflig om de kunne være så snille og overrekke den til sjefen når de har tid. Hvis du ikke tørr kan du jo bare legge deg ned å dø da siden du ikke får noe jobb uansett. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Er ikke så ekstremt vanskelig, er bare å spørre etter sjefen.Et sted må man begynne, du gjør det så ekstremt mye verre en det det trenger å være Endret 5. juni 2014 av Ownbeef Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 nei dere skjønner ikke det er ikke så lett Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 nei dere skjønner ikke det er ikke så lett Har du noen sosiale sykdommer som hindrer? Få hjelp av psykolog og foreldre til å ordne jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 nei dere skjønner ikke det er ikke så lett Har du noen sosiale sykdommer som hindrer? Få hjelp av psykolog og foreldre til å ordne jobb. Har slitt med angst, men har blitt mye bedre nå. Samtidig føler jeg meg ikke helt klar for å gå rett inn i en butikk og spørre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) nei dere skjønner ikke det er ikke så lett Så fordi det ikke er lett, så er det ingen vits å prøve? Det er i det minste ganske lett å prøve, ja fysisk sett. Så fremt man kommer seg over redselen over å få et nei. Tror det er ganske vanlig med første, kanskje til og med andre jobben man får her i livet. Det er få som bare får jobber kastet etter seg, og uten jobb så bør man ikke bruke penger heller. Ja, jeg vet i det minste hva det er snakk om. Har bodd hjemme mens jeg har søkt på jobb, og jeg har bodd alene mens jeg har vært på NAV + Sosial støtte mens jeg har søkt på jobb. Å ha bil har aldri vært et tema, og de fleste i en så presset situasjon burde ha mulighet til å sykle, låne bil til mamma/pappa, moped, kollektivtransport. Bil er luksus. Endret 5. juni 2014 av Andrull Lenke til kommentar
sicios Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 nei dere skjønner ikke det er ikke så lett Har du noen sosiale sykdommer som hindrer? Få hjelp av psykolog og foreldre til å ordne jobb. Har slitt med angst, men har blitt mye bedre nå. Samtidig føler jeg meg ikke helt klar for å gå rett inn i en butikk og spørre. Hva med lettelsen etter du har spurt? Selv var jeg litt skeptisk til å gå på butikken å spørre. Jeg spurte om sjefen var tilgjengelig og der var han, fikk jobb som butikkmedarbeider. Du må drite i å tenke negativt før du har gjort ting. Det er det som hindrer deg. Du kan selvsagt ringe, men da må du være oppmerksom på at ikke alle sjefer liker dette og sier nei. De setter mer pris på at du møter opp og spør. Sjenert er en ting, men latskap er en annen ting. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Har også fått et litt annerledes syn på penger som gjør at jeg nettshopper en del med "jeg er fattig uansett så kan like godt bli blakk" som unnskyldning. Her må du umiddelbart gå i deg selv! Ikke så mye poeng i å søke jobb hvis du uansett søler bort pengene på shopping. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Akkurat no er det jo sesong for sommerjobb. Det er litt seint å søke sommarjobb no, men eg er heilt sikker på at det fortsatt er bedrifter som har bruk for ein sommervikar. Det som er greit med ein sommerjobb er at det ikkje er særlig forpliktande då det berre er snakk om nokre få veker med jobbing. Du kan også heilt fint søke jobb utan å personleg møte opp og spørre etter sjefen. Det er ein fordel med personleg oppmøte, men du kan også sende CV og jobbsøknad i posten til aktuelle bedrifter. Sjekk også om det er nokon som lyser ut ledige stillinger, særlig i lokalavisa men også på nett på finn.no eller nav.no. Du kan også sjølv sette ut ei annonse der du søker ekstraarbeid. Eg er heilt sikker på at det er mange pensjonister som i desse dager treng nokon til å male huset, stelle i hagen og liknande. Dersom du vil ha meir konkrete tips så må vi nesten vite litt om din alder, arbeids- og/eller studieerfaring, kva kurs du har (i tillegg til førerkort) og kva i landet du bur. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Sommerjobb er egentlig perfekt når man trenger ekstra penger, selv om planen er å fortsette med jobben lengre. 1. Arbeidsgiver er langt mindre kritisk, da han uansett bare ansetter deg for en måned eller to. 2. Du trenger ikke være så kritisk til jobben. Er den jævelig så er det uansett bare kort tid du jobber der. 3. Er du flink så er det gode muligheter for å fortsette mange steder. I verste fall får du erfaring og en god referanse. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 A) Få deg en jobb Eller B) Selg bilen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Jeg er 18 år Vet om en plass de forsatt trengte sommervikarer på fredag, så kanskje jeg klarer å manne meg opp til å gå innom i morgen.. skal iallefall ikke selge bilen:SSS Endret 9. juni 2014 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 skal iallefall ikke selge bilen:SSS Da må sørge for å ha skaffe deg en inntekt som gjør at du har råd til å ha den, eller så kommer noen å henter den om det er tatt pant i den. Lykke til i jobbjakten! Forøvrig så er det ikke et problem at du tjener penger på internett (med mindre det er noe ulovelig du driver med), det er ikke slik at du er nødt til å fortelle noen hva du driver med. Om du har utsikter til å øke inntekten din fra det du driver med på nett så er jo det også noe å tenke på. Det eneste er at du kanskje er nødt til å oppgi inntekten til Skatteetaten, avhengig av hvor mye du faktisk tjener osv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 A) Få deg en jobb Eller B) Selg bilen C) luksusfellen Bare å velge en av de. Var du innom det stedet å sjekket om de fortsatt trengte? Evt, hvordan gikk det? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Det jeg driver med på nett er ikke ulovlig, men ikke akseptert og noe man snakker om. Må jo ikke fortelle om det til noen, men bor hjemme så foreldrene mine begynner jo til slutt å lure på hvor jeg får pengene mine fra. Usikker om man må betale skatt for sånt egentlig, men tjener uansett ikke så mye nå. Jeg og mamma spurte tilfeldigvis om de forsatt trengte ferievikarer da vi var og handlet, og fikk til svar at de som har noe med det å gjøre hadde tatt helg, men det bare var å komme med søknad en formiddag. Har ikke gjort det :S Endret 11. juni 2014 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå