Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Er det mulig å sette opp foreksempel tre eller flere skjermer fra en laptop å bruke som splitscreen, eller må jeg ha et über skjermkort? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du bør vel gjerne ha et skjermkort med mer enn én utgang... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det finnes ingen annen måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har ikke hørt om noen løsninger for å bruke mer enn laptop-skjermen + en ekstern skjerm samtidig. Det måtte evt blitt med hjelp av et mini-PCI eller PC-Card skjermkort, noe jeg heller aldri har hørt om. Så det blir nok vanskelig ja. Siden det er vanskelig å drasse på en laptop + mange skjermer: Skal du bruke det kun på en plass? Hvis det er tilfelle, hvorfor ikke bruke en stasjonær PC? I de kan du ha 1 AGP-kort (Matrox Parheilia) med 3 utganger + inntil 6 stk PCI skjermkort med 2 skjermutganger hver. Altså opptil 15 skjermer totalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har hørt om noe greier; tre skjermer med en (og samme) kabel. Finnes det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har hørt om noe greier; tre skjermer med en (og samme) kabel. Finnes det? Tja.. Den ene kabelen som følger med matrox parhelia er en "splitter-kabel" som bruker både DVI-D og DVI-A delen/utgangen i den ene DVD-utgangen og dermed muligjør 2 skjermer på 1 utgang.. Men dette fungerer visst kun på matrox parhelia. Ellers så finnes det VGA-splittere med mange utganger. men ulempen her er at du kun får samme skjermbilde på alle skjermene.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det er ikke fullt så digg, men allikevel. Hvor mye er det for en slik splitter? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det er ikke fullt så digg, men allikevel. Hvor mye er det for en slik splitter? Tipper de ligger på rundt 1000-lappen. Jeg søkte i prisguiden på "KVM" for å se om jeg fant noen KVM-switsjer med mange utganger, men fikk "en million" treff og orket ikke å bla igjennom alt. Noen som vet om en slik splitter går under betegnelsen KVM-switsj eller om det heter noe helt annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå