Real-Madrid Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Er mobilen din låst til telenor? eller har den bare telenor bloatware installert? Kan du slette denne? Min hadde ikke noe Telenor-software, mulig jeg bare var heldig. Det eneste Telenor-relatert på telefonen var et klistremerke utenpå esken med "Telenor Q4 2014". Ellers ingen bloatware, og ingen operatørlås. Kjøpte G3 igår, får heller ikke 5.0. Har dere også telefoner med telenor programmer på? Lurer på om det er disse "telenor mobilene" som ikke har fått oppgraderingen enda. Jeg tror også det er pga Telenor vi ikke får 5.0. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Min hadde ikke noe Telenor-software, mulig jeg bare var heldig. Det eneste Telenor-relatert på telefonen var et klistremerke utenpå esken med "Telenor Q4 2014". Ellers ingen bloatware, og ingen operatørlås. Enn hvis du går via innstillinger > om telefonen > oppdateringssenter > applikasjonsoppdatering? Finner du noe telenor bloat der som du ikke har installert ? Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 ART i TV2 Sumo appen virker nå?? 1 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Telenor legger ikke inn bloatware. Eneste som ligger inne fra de ligger på simkortet, som sim-tjeneste.LG Telefonene skal heller ikke ha operatørlås fra fabrikk. Kilde; kjøpte min på elkjøp når den kom, fikk oppdateringen automatisk igår, har Telenor. Telefonen er uten operatørlås.Er fornøyd med oppdateringen Eneste rare den har begynt med igjen er noe jeg opplevde i starten, skjermen slår seg på når den står på Qi laderen med jevne mellomrom (og så når jeg ser på den så fanger jo ansiktsgjenkjenneren meg så den lyser enda lengre ) Løser vel seg selv etterhvert tenker jeg. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Telenor legger ikke inn bloatware. Eneste som ligger inne fra de ligger på simkortet, som sim-tjeneste. På min G2 så finner jeg følgende Telenor apper under "applikasjonsoppdatering": "faktura" "mine kontakter" "mobilt bedriftsnett" "travelsure" alle med Telenor logoen + 1881 mobilsøk. Har du noen formening om hvordan disse er havnet på telefonen? (telefonen er uten simkort) Jeg har ikke lastet noe av dette ned. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hvor var den kjøpt? Netonnet Lenke til kommentar
Kezoomer Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Kan LG G3 ta opp video i slow motion? Noen som har et eksempelklipp? Den kan ta slow motion, men det ser ikke ut som kvaliteten gjør det fristende å bruke. GSMArena har skrevet følgende i sin grundige test: "The only real chink in the G3's armor when it comes to camera quality is in the 720p slow-motion videos. While they do provide 120fps which you can watch at up to 4x slow motion on the device itself, the resolved detail is so poor that it's unlikely this feature will be used much. It most certainly seems like it's upscaled to 720p from a much lower resolution, and we're surprised that LG would tarnish an otherwise stellar camera package with such an unfinished feature." Altså snakker vi ikke om slow motion på nivå med iPhone 6 og Samsung Galaxy Note 4, for å si det slik. Men så spørs det om i hvilken grad man kommer til å bruke dette noe særlig. Les hele testen av LG G3 på GSMArena her, med bilde- og videoeksempler. http://www.gsmarena.com/lg_g3-review-1086.php For kamera og video, se side 8 i testen GSMArena har også en svært nyttig side, der man kan sammenligne bilder fra ulike mobilmodeller samtidig: http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone1=6294&idPhone2=6033&idPhone3=5543 Lykke til! Jeg sleit veldig med å få lasta opp slomoene til noensomhelst plass, og beholde slomo, dette var det beste jeg fikk til: Nå skal det sies at jeg kludra mye med softwaren, så det ble enda styggere enn nødvendig.... Endret 7. januar 2015 av Kezoomer Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Takk for at du lastet opp klippet. Nå fikk jeg dannet meg et inntrykk av hva slags kvalitet det er. Fant aldri denne funksjonen mens jeg hadde telefonen selv. Hadde vel håpet på litt bedre egentlig. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Synes det var ganske bra kvalitet på videoen din Kezoomer, jeg testet 120fps i sommer og da var det helt grusomt bildekvalitet. Ser du har 1080p, er det 60fps eller 120fps? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg har Telenor og fått oppgradering. tlf kjøpt fra Cdon Er det bare innbildning eller er skjermen blitt bedre etter oppgradering? syns det var mye mere kontrast nå Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Min hadde ikke noe Telenor-software, mulig jeg bare var heldig. Det eneste Telenor-relatert på telefonen var et klistremerke utenpå esken med "Telenor Q4 2014". Ellers ingen bloatware, og ingen operatørlås. Enn hvis du går via innstillinger > om telefonen > oppdateringssenter > applikasjonsoppdatering? Finner du noe telenor bloat der som du ikke har installert ? Nei, ingenting. Jeg får dog fortsatt ikke oppdatert til 5.0, prøvde senest for 10.min siden. Spurte LG via facebook hva det kunne være, og det første spørsmålet jeg fikk tilbake var "Hvilken operatør har du?". Så kan tyde på at det er Telenor som er sinken her(?). Har ikke fått noe svar tilbake fra LG, de er ikke akkurat raske. Lenke til kommentar
Evilmoon Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Kjøpte G3 i dag, og jeg får heller ikke 5.0 om jeg kobler til PC suite.. Har du sjekket og installert alle oppdateringene som ligger ute som OTA? Jeg fikk ikke til og installere eller se 5.0 i PC suite før jeg installerte disse oppdateringene. Ja. Regner med at det er "om telefon" --> "Oppdateringssenter" du menter? I så fall så får jeg beskjed om at siste versjon av OS er installert. Akkurat det samme her! Samme her. Si ifra når dere finner ut av det. Kjøpte G3 igår, får heller ikke 5.0.Har dere også telefoner med telenor programmer på? Lurer på om det er disse "telenor mobilene" som ikke har fått oppgraderingen enda. Kjøpte G3 i dag, og jeg får heller ikke 5.0 om jeg kobler til PC suite.. Har du sjekket og installert alle oppdateringene som ligger ute som OTA? Jeg fikk ikke til og installere eller se 5.0 i PC suite før jeg installerte disse oppdateringene. Ja. Regner med at det er "om telefon" --> "Oppdateringssenter" du menter? I så fall så får jeg beskjed om at siste versjon av OS er installert. Akkurat det samme her! Samme her. Si ifra når dere finner ut av det. Kjøpte G3 igår, får heller ikke 5.0.Har dere også telefoner med telenor programmer på? Lurer på om det er disse "telenor mobilene" som ikke har fått oppgraderingen enda. Er mobilen din låst til telenor? eller har den bare telenor bloatware installert? Kan du slette denne? Den skulle visst være låst til telenor ifølge gutten på elkjøp. Ligger inne telenor faktura og "mobilt bedriftsnett" fra telenor hvertfall. Garantert ikke på sim kortet. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Da har jeg også lastet ned siste oppdatering..... Og... Da var det putt umulig å bruke bankID på mobil. *Noen som vet om det er noen sammenheng? *Vet ikke heller om jeg likte den siste oppdateringen. Hvordan går jeg tilbake til den gamle? Endret 8. januar 2015 av cirka Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Da har jeg også lastet ned siste oppdatering..... Og... Da var det putt umulig å bruke bankID på mobil. *Noen som vet om det er noen sammenheng? *Vet ikke heller om jeg likte den siste oppdateringen. Hvordan går jeg tilbake til den gamle? BankID'n min slutta også å funke, men det er sikkert bare å sette det opp på nytt i nettbanken din. Du kan bruke LG PC Suite for å få 4.4 igjenn (mener jeg). Lenke til kommentar
lolle Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Da har jeg fått bekreftet fra både LG og Telenor at det er Telenor som holder tilbake oppdateringen til sine kunder, for å "sikre seg" at alt er i orden med den før de sender den ut... Så utrolig irriterende! Telenor påstår at den "kommer snart", hva nå i all verden det vil si.. Lenke til kommentar
Pesy Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 ART i TV2 Sumo appen virker nå Har du fått noen oppdatering? Funker ikke hos meg på 5.0 Lollipop- Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Da har jeg fått bekreftet fra både LG og Telenor at det er Telenor som holder tilbake oppdateringen til sine kunder, for å "sikre seg" at alt er i orden med den før de sender den ut... Så utrolig irriterende! Telenor påstår at den "kommer snart", hva nå i all verden det vil si.. Er det ikke bra at de sjekker den ordentlig først? Sony sendte ut en oppdatering ifjor som skapte veldig mye problemer for folk. Endret 8. januar 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Regner med LG selv har sjekket denne oppdatering nøye før de sender den ut, så jeg tror det bare er en dårlig unnskyldning fra Telenor. Så vidt jeg vet har Telenor aldri gjort noe med selve OSet på noen mobiler, utenom å legge inn støtte for Telenorapplikasjoner (innebygde) i Telenor-låste mobiler. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg har LG G3 med Telenor abonnement - og har fått 5.0 via PC Suite for lenge siden. Kan ikke ha noe å gjøre med Telenor dette vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå