mfjeldheim Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Vurderer å selge min HTC One M8 for å kjøpe en LG G3, mest pga. plassen i min M8 begynner å bli alt for liten. Noen her som har prøvd begge to og kan si noe om hvorfor du gikk for G3/ M8? Det mest fristende med G3 i mine øyne er at den har 32GB og større skjerm Jeg hadde M8, og var meget godt fornøyd med den. Men klarte ikke å motstå G3, så jeg solgte M8 og er enda bede fornøyd med denne. Virker ikke særlig større enn M8 selv om skjermen er vesentlig større. Lettere og mer "håndvennlig" form. M8 er jo lang og litt klumpete pga gode høyttalere. Litt lagging innimellom av en eller annen årsak, spesielt ved å vende tilbake til startskjerm, da kan det enkelte ganger henge noe før den gjentegner skjermen og ikonene, men det er til å leve med. Batteritid er bra, med ikke for heftig bruk nærmer det seg to døgn. Plassen er vel i og for seg ikke noe problem, minnekort får du jo puttet inn i begge. Men det kan jo være et fint påskudd til å bytte :o) Da ble det bestilt en hvit LG G3 og gleden over kjøpet ble bare større etter det du skrev der! Grunnen til at minnekort ikke spiller så stor rolle er jo fordi Android nå ikke lar apps lagre på SD kortet .. Slet med plass til spill, offline kart, og Spotify lister i offline modus med kun 16GB plass (kun 12 ledig til eget bruk). Gleder meg til G3! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 Spotify legger seg på minnekort Lenke til kommentar
mfjeldheim Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Spotify legger seg på minnekort Det trodde jeg også, frem til jeg sjekket under "Apps" på instillinger og Spotify sto med 2MB på minnekort og 2,3GB på internminne. Det å velge "Flytt til SD-kort" hjalp heller ikke. Det var etter at jeg hadde valgt minnekort som lagringsplass på Spotify appen. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Spotify legger seg på minnekort Det trodde jeg også, frem til jeg sjekket under "Apps" på instillinger og Spotify sto med 2MB på minnekort og 2,3GB på internminne. Det å velge "Flytt til SD-kort" hjalp heller ikke. Det var etter at jeg hadde valgt minnekort som lagringsplass på Spotify appen. Reinstaller Spotify og prøv igjen. Lenke til kommentar
trond-kj Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 er det noen som vet hvordan man avinstallerer McAfee Antivirus & Security.jeg har abonent på Norton som jeg mener er mye bedre. Du kan ikke avinstallere det, men det jeg gjorde var å skjule det fra programvisningen min Du må registrere deg for å kunne bruke det også, så bare kjør på med Norton! Hvordan gjør du det(skjule det fra programvising)? Lenke til kommentar
Ypsilon Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) er det noen som vet hvordan man avinstallerer McAfee Antivirus & Security.jeg har abonent på Norton som jeg mener er mye bedre. Du kan ikke avinstallere det, men det jeg gjorde var å skjule det fra programvisningen min Du må registrere deg for å kunne bruke det også, så bare kjør på med Norton! Hvordan gjør du det(skjule det fra programvising)? De fleste antivirusleverandører har sine egne avinstallerere, også McAfee. Disse må i utgangspunktet benyttes for å fjerne alt. Det å bare gjemme at det er der er ikke smart. Hvis en kjører flere antivirusprogram samtidig vil de ødelegge for hverandre og gjøre maskinen treg. Last ned McAfee Consumer Product Removal Tool Lykke til:-) . Endret 29. juli 2014 av Ypsilon Lenke til kommentar
Ypsilon Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Formodet at en mobilfreak jeg kjenner på Elkjøp ville velge Z2 når det gjaldt ny mobil i dag, men nei. Han mente Z2 hadde altfor lite forbedringer i forhold til Z1. Derimot trakk han fram nettopp, LG G3, men kruttsterk batterikapasitet og en kjempegod skjerm - og alt foregår superraskt ... Skal få med meg noen motforestillinger før jeg går til anskaffelse av LG G3 ... Endret 29. juli 2014 av Ypsilon Lenke til kommentar
masmus1 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 er det noen som vet hvordan man avinstallerer McAfee Antivirus & Security.jeg har abonent på Norton som jeg mener er mye bedre. Du kan ikke avinstallere det, men det jeg gjorde var å skjule det fra programvisningen min Du må registrere deg for å kunne bruke det også, så bare kjør på med Norton! Hvordan gjør du det(skjule det fra programvising)? Du trykker på de tre prikkene øverst til høyre under programvisning, og velger "Skjul / vis apps", så velger du bort McAfee. Det er jo ikke aktivt, så bør ikke krangle med noen ny antivirusprogramvare. Men prøv som foreslått å bruke removal tool McAfee Consumer Product Removal Tool Lenke til kommentar
cirka Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Ønsker forslag til mulighet for klokke på skjermen, når telefonen ligger i dvale. Slik at man bare kan kaste et blikk på tlf for å vite tiden. Helst noe som ikke bruker for mye batteri. Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Har brukt iOS i snart 2år, men har skaffa LG G3 og ELSKER den.Men savner et bra tema, de i LGsjappa er litt for koreanske for min smak.Har googla meg frem til at man kan legge inn enkelte temaer direkte med apk filene.Ønsker et tema som er enkelt og elegant og helst med høy oppløsning, noen som har noen tips? Har igrunnen ikke lyst til å bytte launcher da jeg syntes standard er helt tilfredsstillende, utenom temavalg. Lenke til kommentar
trond-kj Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) er det noen som vet hvordan man avinstallerer McAfee Antivirus & Security.jeg har abonent på Norton som jeg mener er mye bedre. Du kan ikke avinstallere det, men det jeg gjorde var å skjule det fra programvisningen min Du må registrere deg for å kunne bruke det også, så bare kjør på med Norton! Hvordan gjør du det(skjule det fra programvising)? De fleste antivirusleverandører har sine egne avinstallerere, også McAfee. Disse må i utgangspunktet benyttes for å fjerne alt. Det å bare gjemme at det er der er ikke smart. Hvis en kjører flere antivirusprogram samtidig vil de ødelegge for hverandre og gjøre maskinen treg. Last ned McAfee Consumer Product Removal Tool Lykke til:-) . dette er jo link til removal tool for windows.det jeg mener er en lg G3 Endret 29. juli 2014 av trond-kj Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Irriterende med dette på LG og andre telefoner. Programvare man ikke kan fjerne..... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Noen som kan bekrefte at det kan fjernes om man rooter den? Har faktisk ennå ikke gjort det på g3. Lenke til kommentar
nemrih Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Noen som kan bekrefte at det kan fjernes om man rooter den? Har faktisk ennå ikke gjort det på g3. Jeg fjernet og frøs mye, mcafee inkludert, med titanium backup. Rootet med towelroot på dag 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 På tide å gjøre det da. Første gang på flere år jeg har kjørt stock rom nå. Lenke til kommentar
Kezoomer Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Ok, da har jeg eid en G3 i et døgns tid - min første androidtlf forresten, og det er bare et par ting jeg ikke helt klarer å finne ut av som kanskje noen kan hjelpe med: 1. Slow motion filming - ja, den filmer med 120fps, men når jeg uploader til youtube eller facebook eller whatever, avspilles den jo også i 120fps, åssen får man delt slowmotionfilmer skikkelig? 2. tastaturet lugger noe jævlig, noe jeg ikke forstår her? tar nesten et halvt sekund fra tastetrykk til det faktisk kommer en bokstav på skjermen... 3. kan man begrense antallet åpne apps? Jeg har en hel haug åpne (ser det ut som) men det virker ikke som det har så mye å si for ytelsen? Skal jeg drite i det? 4. kan man få kameraet til å ta et bilde med det samme man trykker på skjermen for å fokusere? klønete å trykke to ganger, en for fokus, en for bilde 5. er det mulig å få noe info på lockscreen a la windows phone? altså mottatte sms, email, facebook chat, viber etc etc? (Ja, jeg har hatt windows phone hele tida) Takker! Endret 30. juli 2014 av Kezoomer Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Hmm. Noen andre som må bekrefte valg av launcher, veldig veldig ofte når man betjener hjemmeknapp? Selv om jeg huker av for bruk som standard. Er ufattelig irriterende... Prøvd opg software, med samme resultat. Endret 30. juli 2014 av kenjako2 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hmm. Noen andre som må bekrefte valg av launcher, veldig veldig ofte når man betjener hjemmeknapp? Selv om jeg huker av for bruk som standard. Er ufattelig irriterende... Prøvd opg software, med samme resultat. Ja, samme her. Skjer ikke hele tiden men innimellom. Skulle gjerne blitt kvitt det. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Ok, da har jeg eid en G3 i et døgns tid - min første androidtlf forresten, og det er bare et par ting jeg ikke helt klarer å finne ut av som kanskje noen kan hjelpe med: .... Svarer på det jeg vet noe om. 3. Ikke noe problem med åpne apps så lenge de ikke gjør noe (bruker datatrafikk etc). Android fjerner apps fra minnet etterhvert som den trenger det til nye apps som åpnes. Sjekk Batteri i Innstillinger med jevne mellomrom for å se om apps bruker mye batteri (er tegn på at noe ikke er normalt). 4. Ja, trykker du på menyknappen så innstillinger/kameraknapp ikke vises skal den ta bilde ved å klikke hvor som helst på skjermen 5. Ja, det er et eget valg i Innstillinger for å endre på Lock-screen. Vet at min G3 viser bl.a mottatte SMS. Lenke til kommentar
Kezoomer Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Ok, da har jeg eid en G3 i et døgns tid - min første androidtlf forresten, og det er bare et par ting jeg ikke helt klarer å finne ut av som kanskje noen kan hjelpe med: .... Svarer på det jeg vet noe om. 3. Ikke noe problem med åpne apps så lenge de ikke gjør noe (bruker datatrafikk etc). Android fjerner apps fra minnet etterhvert som den trenger det til nye apps som åpnes. Sjekk Batteri i Innstillinger med jevne mellomrom for å se om apps bruker mye batteri (er tegn på at noe ikke er normalt). 4. Ja, trykker du på menyknappen så innstillinger/kameraknapp ikke vises skal den ta bilde ved å klikke hvor som helst på skjermen 5. Ja, det er et eget valg i Innstillinger for å endre på Lock-screen. Vet at min G3 viser bl.a mottatte SMS. mykje kjærleik for nr4, den hadde jeg aldri gjetta meg frem til altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå