Marielle Larsen Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Hei! Det er ikke tilfeldigvis et mattegeni som kan hjelpe meg med en oppgave? I hovedsak lurer jeg på hvordan jeg skal finne høyden til trekant 3. Er det riktig å ta 18/6 (oppgave B)? Tusentakk på forhånd Endret 5. juni 2014 av Marielle Larsen Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Hei! Det er ikke tilfeldigvis et mattegeni som kan hjelpe meg med en oppgave? I hovedsak lurer jeg på hvordan jeg skal finne høyden til trekant 3. Er det riktig å ta 18/6 (oppgave B)? Tusentakk på forhånd Husk at formelen for arealet av en trekant er . Det ser ut til at du har glemt å dele på to for trekant 1 og 2. I tillegg er høyden du har skrevet på nummer to, ikke riktig. Høyden til nummer tre er slik som på dette bildet, og ikke der du har streket opp. Du kjenner arealet og grunnlinjen, så da bruker du formelen baklengs; gang arealet med to og del på grunnlinjen. Endret 5. juni 2014 av RaidN Lenke til kommentar
Marielle Larsen Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Hei! Det er ikke tilfeldigvis et mattegeni som kan hjelpe meg med en oppgave? I hovedsak lurer jeg på hvordan jeg skal finne høyden til trekant 3. Er det riktig å ta 18/6 (oppgave B)? Tusentakk på forhånd Husk at formelen for arealet av en trekant er . Det ser ut til at du har glemt å dele på to for trekant 1 og 2. I tillegg er høyden du har skrevet på nummer to, ikke riktig. Høyden til nummer tre er slik som på dette bildet, og ikke der du har streket opp. Du kjenner arealet og grunnlinjen, så da bruker du formelen baklengs; gang arealet med to og del på grunnlinjen. Tusen takk for hjelpen! Typisk at det skal være så "lett". Tenker altfor komplisert noen ganger... Notatene er forresten ikke mine, fikk låne ark av en annen i klassen Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Kan jo føye til at ifølge figuren på bildet du lastet opp er ingen av dem 18 cm^2 Men det er trolig fordi du har tatt bildet av en bok hvor arket blir bøyd slik at figuren er forvrengt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå