-Spartakus- Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hei. Jeg tenker å kjøpe meg en ny pc skjerm, men har lite erfaring med dette. I utgangspunktet tenker jeg å kjøpe Asus VN247H til ca 15-1600. Link Men, så har jeg muligens mulighet til å skaffe meg en brukt Asus VG248QE til 1600 + frakt. Link Jeg skjønner jo at den dyreste er den beste her, men det jeg lurer på er om det er noe poeng for meg å bruke de ekstra pengene på den noe dyrere (og ikke nye) da jeg kun skal bruke den på en Macbook Pro? Vil jeg få noe særlig ut av det ? Kan jeg ende opp med at skjermen krever mer enn maskinen er god for ? Regner med at spørsmålet kommer, men den skal brukes til det meste. Noe spill, skolearbeid, film og surfing. Lite video-/bilderedigering. Takker for svar. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Egentlig bortkastet ja, men AOC G2460PQU er forhåndvis billig og gi ganske mye bra sammenlignet mot Asus 24" LED VG248QE. Den Asus skjermen har vel stort sett høytallere, men ellers erAOC raskere til gaming. HDMI\VGA er standard som burde snart gå av i historen, borsett fra HDMI v2, så ville vært bedre med mini displayport\displayport. Endret 5. juni 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
-Spartakus- Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Jaokei. Egentlig det jeg tenkte meg. I tillegg er den jo også brukt. Og AOCen ser bra ut den, men den er dyrere enn det jeg ser for meg å bruke pdd. Og HDMI er for min del viktig av praktiske årsaker. Dessuten blir det nok bare litt gaming en gang i blant på den Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Asus 24" LED VG248QE til 1600 kr brukt er jo en god pris, med mindre du har planer om høyere oppløsning, så vil den sikkert være en god invistering i noen år verfall, sjekk om du har garanti på den eventuelt hvor skjermen er kjøp, komplett\elkjøp er vel fordel. Lenke til kommentar
-Spartakus- Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Det kan jeg jo gjøre ja. Men jeg kan jo få VN247H på komplett for 1600,- og gratis frakt. Og den andre blir jo 1600 pluss frakt (300 kr kanskje? ) Så, 1600 ny, vs 1900 brukt ? Når jeg ikke får utnytta skjermen noe særlig mer, er det verdt det ? Og om jeg tenker å kjøpe meg stasjonær med bedre specs så er jo VN247H en god 2. skjerm ? Tror kanskje jeg bare tar den billigste for sikkerheten og at den er helt ny. Ved mindre jeg finner en brukt en Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Den Asus skjermen har vel stort sett høytallere, men ellers er AOC raskere til gaming. Fordi? Asus sin har i tester ligget på topp hva gjelder inputlag og responstid mot tilsvarende konkurrenter som BenQ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå