Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå kjøpe meg ny bil. Jeg er litt usikker på om dette er lurt grunnet rust. Jeg vet hvordan mann fjerner rust og har fjernet overflate rust en gang før.
Ser dette ut som det er på vei til å bli rusthull, eller er dette bare overflate rust?

post-291641-22855_thumb.jpg

post-291641-2952_thumb.jpg

post-291641-155671_thumb.jpg

Endret av asdfAudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er karosserirust og ikke kritisk (selv om det er nærme kanaler), men det kan også være rust i konstruksjonen, og er det tilfellet vil ikke bilen bli godkjent på veien før det utbedres (dyrt). I så måte er det 20 laken rett i kloakken for din del med mindre du er fingernem.

Er du usikker på om det er et godt kjøp kan du be om å få et godkjent verksted til å gjøre en vurdering av bilen. Evt bruke NAF. Merk at dette koster penger, og er noe de fleste selgere vil unngå. Iallefall i den prisklassen, og det er IKKE du som skal koste dette.

Det er i alle fall en trygghet for deg som kjøper og det er en vurdering fra en (forhåpentligvis) uavhengig tredjepart, og med årenes løp er det noe jeg har begynt å kreve på alle mine bruktbilkjøp.

Lenke til kommentar

Er du usikker på om det er et godt kjøp kan du be om å få et godkjent verksted til å gjøre en vurdering av bilen. Evt bruke NAF. Merk at dette koster penger, og er noe de fleste selgere vil unngå. Iallefall i den prisklassen, og det er IKKE du som skal koste dette.

Det er ikke uvanlig at kjøper betaler en slik test.

Det er da også slik at kjøper har eiendomsretten til testen, og jeg ville da ikke utlevert den til selger med tanke på bruk dersom man står over kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...