Gå til innhold

Den store H1Z1 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant en video på Gamespot i dag og jeg er utrolig overasket over spillet. Kjenner jeg gleder meg til å prøve dette nå :D Allerede slått Dayz standalone ned i støvlene. Ta en titt ;)http://www.gamespot.com/videos/h1z1-official-e3-2014-full-demo/2300-6420003/

ja! hehe..... men det er et par ting jeg har tenkt en del på

 

synes det er litt kjipt at det blir free to play, tror det automatisk vil bli en del hacking og laging av masse kontoer

 

synes det er litt rare fargevalg, sitter med en skikkelig dyster følelse av at alt er veldig mørkt og dystert, av slike farger som nå?

 

har også sett at det er en form for sprinting system, virker til å gå veldig tregt uten sprint, og sprint energi baren ser ut til å gå ganske fort ned, håper det blir fikset på. så også spesielt at når han går med en m4 i hånda så virket det som han "gikk" som en snegle, det var aaaaltfor tregt... det må fikses

 

Synes det også er litt rart at det ikke er mer hype eller flere spillere som gleder seg til spillet? (lite aktivitet her på HW vs andre tråder med dayz feks)

 

Men bortifra alt det så gleder jeg meg veldig til dette spillet! håper det lever opp til forventningene mine!

Lenke til kommentar

Er så utrolige mange slike spill nå, riktignok er det Sony som står bak men mye av det som gjør DayZ morro selv idag er pga den realistiske og avanserte skytesystemet bak. H1Z1 gjør sikkert mye bedre men jeg garanterer at dem ikke vil ha lik detaljnivå på omgivelsene og størrelse som DayZ og garantert ikke like realistisk skytesystem.

Lenke til kommentar

Du sier det er mange slike spill, men det er ingen andre spill enn Dayz som kan egne seg som et godkjent spill i denne sjangeren...har selv ufattelige mange timer i dayz og kan vel si at 30 prosent av mine deaths er bugs, 50 % av hacker og da gjenstår det på 10 % Disconnect gul/rød rød sync lenke og 10 % deaths som faktisk var riktig. så dette spillet har mange inkludert meg gitt opp :eek:

 

det at dayz har såppas bra skytesystem i spillet er bra, men alt det andre mangler desverre...

 

Dayz Standalone går helt feil vei også, foreløpig er det den største scammen i steam store early acess, er veldig morro å tenke på at de vuderte å lansere Dayz SA i 2012/2013 nyttårs-overgangen, selv etter lanseringen et år etter er det fremdeles så si null framgang.

Er så utrolige mange slike spill nå, riktignok er det Sony som står bak men mye av det som gjør DayZ morro selv idag er pga den realistiske og avanserte skytesystemet bak. H1Z1 gjør sikkert mye bedre men jeg garanterer at dem ikke vil ha lik detaljnivå på omgivelsene og størrelse som DayZ og garantert ikke like realistisk skytesystem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal ikke mye til for at det blir bedre en DayZ hvertfall. Har kjøpt mange survial spill på steam i det siste salget, og det er kun Rust som holder mål. Dette ser ut som det kan klare det også.

 

Har det kommet frem hvordan H1Z1 vil tjene penger på spillet? At de i det hele tatt nevner F2P er nok til å få meg til å ville styre unna hele spillet. DayZ er fremdeles ikke ferdig, og der kan man ihvertfall betale én sum og slippe alt som kalles mikrotransaksjoner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Skal ikke mye til for at det blir bedre en DayZ hvertfall. Har kjøpt mange survial spill på steam i det siste salget, og det er kun Rust som holder mål. Dette ser ut som det kan klare det også.

 

Har det kommet frem hvordan H1Z1 vil tjene penger på spillet? At de i det hele tatt nevner F2P er nok til å få meg til å ville styre unna hele spillet. DayZ er fremdeles ikke ferdig, og der kan man ihvertfall betale én sum og slippe alt som kalles mikrotransaksjoner.

 

De har sagt de vil tjene penger på at folk kjøper ting som ikke gir deg en fordel i spillet, sikkert klær etxc., kanskje mat i verste fall, men i alle fall ikke våpen og liknende. En del spill er f2p uten å være p2w.

Lenke til kommentar

Devilaxe, DayZ SA kom i desember 2013, ikke 2012. Til deres forsvar.

 

Må si jeg blir mer og mer skuffet over det gjengen bak H1Z1 lover og har fått til.

Da spillet ble offtentlig i begynnelsen av april, sa de at spillet var bare 4 uker fra å bli lansert.

Det skjønte de fleste ikke kom til å holde, nå vil de ikke si noe om dato i det hele tatt.

Akkurat som med DayZ gjorde i sin tid.

 

Ellers virker spillet (fra det jeg har sett av videoer og live twitch streaming) mye mindre ut enn DayZ.

Det eneste kartet de holder på med er mye mye mindre enn Chernarus kartet til DayZ.

 

Den siste store nyheten deres på PAX denne uken, var...heli drop.

Heli drop? Gammelt og utdatert, har vært lenge i Rust og DayZ.

Ellers har de fiklet forferdelig lenge med pil og buen, hauset opp hvor kult det er osv.

 

Jeg skal kjøpe spillet når det kommer ja, men ser at det er veldig hypet opp, mye pga av at folk er lei

av DayZ sine "treige" oppdateringer.

 

Tror folk kommer til å bli skuffet.

Lenke til kommentar

Devilaxe, DayZ SA kom i desember 2013, ikke 2012. Til deres forsvar.

 

 

jeg vet det kom i 2013 ja, men dean hall sa allerede at det skulle bli releaset tidligere, altså 2012, så det er den første datoen han lovet da ble jo utsatt et helt år....og et helt år senere var det like ræva som det var da de snakket om release i 2012... et helt år gikk...

 

slik jeg føler det med mappet til h1z1 så virker det svært.. men jeg vet ikke... både rust og h1z1 har hvertfal fått en mye mye større progresjon i utvikling av spillene sine enn det dayz sa har

 

litt kjipern at de failer med release h1z1 også.. men tror de er keen på mer hype...noe som de også driver med nå når de gir ut betas til ofisielle youtube-gamere ( rhinocrunch b.l.a++)

men imens det foregår så bygger de jo videre på spillet... det trenger faktisk en hel del til...

Lenke til kommentar

Aha skjønner bedre da hva du mente med 2012/2013.

 

Når det gjelder størrelsen på Hossein kartet til H1Z1 så vil det starte på 64 kvadrat kilometer.

Chernarus er 265 kvadrat kilometer.

De sier de skal utvide kartet mer og mer etter lansering.

Men tror det blir trangt der hvis de skal slippe løs 100+ spillere på samme server, de sier de kan ha inn så

mange spillere de vil på samme server...

Du vil bruke 30 minutter (inkludert litt hide and seek) på å løpe fra ene siden til den andre siden.

 

Annbefaler å lese denne Reddit-tråden om temaet, mye god info der.

http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/299bg6/i_prefer_h1z1_map_size_instead_of_dayz_size/

Lenke til kommentar

Aha skjønner bedre da hva du mente med 2012/2013.

 

Når det gjelder størrelsen på Hossein kartet til H1Z1 så vil det starte på 64 kvadrat kilometer.

Chernarus er 265 kvadrat kilometer.

De sier de skal utvide kartet mer og mer etter lansering.

Men tror det blir trangt der hvis de skal slippe løs 100+ spillere på samme server, de sier de kan ha inn så

mange spillere de vil på samme server...

Du vil bruke 30 minutter (inkludert litt hide and seek) på å løpe fra ene siden til den andre siden.

 

Annbefaler å lese denne Reddit-tråden om temaet, mye god info der.

http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/299bg6/i_prefer_h1z1_map_size_instead_of_dayz_size/

ah nice skal sjekke den ut, men har nylig prøvd planetside 2 utviklet av SOE, samme utviklere av h1z1 og de mapsa der er Insane svære!! du bør nesten prøve... det er gratis! Det overrasket meg hvor svært det er og hvor lett alt sammen kjørte på ultra, følelsen av null lagg liksom... og da snakker vi lett 200 folk i combat på samme området nærme hverandre. Utrolig godt å få testet dette.

 

Tror ikke du bør tenkte på map størrelse til h1z1... det vil nok bli like stort som planetside2 maps liksom..om ikke større, det tar bare tid å få alt designet, satt opp, og unikt slik at ikke alt ser likt ut

 

 

Når man ser tilbake på dayz, hvor zombier lagger, når det skjer mye, hvor blir det fort veldig laggete og tregt og hvor admins bestemte seg for å restarte server hver 2 eller 4 time for å liksom " resette" alt slik at ting fløt "ok"igjen.... håpløst :p

Lenke til kommentar

 

Aha skjønner bedre da hva du mente med 2012/2013.

 

Når det gjelder størrelsen på Hossein kartet til H1Z1 så vil det starte på 64 kvadrat kilometer.

Chernarus er 265 kvadrat kilometer.

De sier de skal utvide kartet mer og mer etter lansering.

Men tror det blir trangt der hvis de skal slippe løs 100+ spillere på samme server, de sier de kan ha inn så

mange spillere de vil på samme server...

Du vil bruke 30 minutter (inkludert litt hide and seek) på å løpe fra ene siden til den andre siden.

 

Annbefaler å lese denne Reddit-tråden om temaet, mye god info der.

http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/299bg6/i_prefer_h1z1_map_size_instead_of_dayz_size/

ah nice skal sjekke den ut, men har nylig prøvd planetside 2 utviklet av SOE, samme utviklere av h1z1 og de mapsa der er Insane svære!! du bør nesten prøve... det er gratis! Det overrasket meg hvor svært det er og hvor lett alt sammen kjørte på ultra, følelsen av null lagg liksom... og da snakker vi lett 200 folk i combat på samme området nærme hverandre. Utrolig godt å få testet dette.

 

Tror ikke du bør tenkte på map størrelse til h1z1... det vil nok bli like stort som planetside2 maps liksom..om ikke større, det tar bare tid å få alt designet, satt opp, og unikt slik at ikke alt ser likt ut

 

 

Når man ser tilbake på dayz, hvor zombier lagger, når det skjer mye, hvor blir det fort veldig laggete og tregt og hvor admins bestemte seg for å restarte server hver 2 eller 4 time for å liksom " resette" alt slik at ting fløt "ok"igjen.... håpløst :p

 

Skal sjekke ut de kartene du snakker om når jeg får tid :)

Mods er ofte nesten bedre enn orginalene, det gjelder ihverfall på DayZ sine mod kart og mod funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...