AfterGlow Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Utvikler teknologi som gjør alle ledninger overflødige.Nå vil Intel gjøre PC-ene helt trådløse Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen. Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen. AtW 4 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Har en baderomskurv fra Ikea festa under pulten min. Oppi der ligger det en strømfordeler. Alle kabler er kortet til nødvendig lengde (altså foldet sammen og med kabelborrelås rundt). Det helt ideelle ville nok vært en ladeplate under bordplata for å eliminere synlige ledninger helt, men det får heller bli et framtidsprosjekt. Det er i det minste ikke noe stress å støvsuge under pulten lengre. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen. Krever ikke så veldig mye innsats å ordne skjultanlegg samt rydde i kabler. 4 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen. Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen. AtW Ned fra min går det bare strøm. LAN er sååååååååååå 2009 Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen. Lenge leve latskapen. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Nei det krever ikke så mye innsats, men veldig mange velger å irritere seg over rotet fremfor å ha orden på det. Tror dette er et godt initiativ, spesielt for å "redde" den stasjonære PCen. Lurer dog på hvor bra WiGig er på bildeoverføring nå som UHD er på full fart inn i markedet. De bør være forberedt på å støtte 8K i min 60 Hz,,, Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Sikkert OK for strøm, tastatur og mus, men hvordan skal de klare å få skvisa inn lavresponstids videostrøm på dette? DisplayPort kan jo bruke opptil ~21 Gbps alene (3840 × 2160 × 30 bpp @ 60 Hz). Høres for meg ut som de enten må gjøre noen skikkelige framskritt i tilgjengelig trådløs båndbredde (og responstid), eller at de må gimpe skjermoppløsning. Lenke til kommentar
Wolfsi Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 kansje jeg kan få bort rotet som folk ser når de kommer in døren min da ^_^ du ser ret in på baksiden av pc-en og med 2 skejrmer 5.1 høytalere flere usb huber og eksterne hardisker og diverse annet blir det mye kabler + 4 M lange dvi kabler for under 1 mete distanse -_- laterlig hvordan langt kan være biligere en kort Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Overrasket hvor mye folk i kommentarene bryr seg om kablene. Bak skrivebordet mitt er det fult av kabler. Det er ikke spesielt pent, men jeg irriterer meg ikke i det hele tatt over dem...Jeg er ikke imot at Intel gjør dette, for jeg kan vel ikke argumentere for kabler hvis det trådløse gjør alt like bra (dog ikke en gang >10 år gamle WLAN gjør det nå). Jeg regner med at de lar kabelutgangene bli igjen, så jeg kan la de estetiske divaene beta-teste det trådløse systemet over de 5-10 årene det kommer til å ta før det er stabilt (se: WLAN, trådløse mus/tastatur) Endret 5. juni 2014 av fa2001 Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Ser mer for meg dette som en kontor løsning, der litt latency ikke er så farlig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Nei det krever ikke så mye innsats, men veldig mange velger å irritere seg over rotet fremfor å ha orden på det. Tror dette er et godt initiativ, spesielt for å "redde" den stasjonære PCen. Lurer dog på hvor bra WiGig er på bildeoverføring nå som UHD er på full fart inn i markedet. De bør være forberedt på å støtte 8K i min 60 Hz,,, Å irritere seg litt er jo så sin sak, men når man er "dritt lei", så virker problemet stort nok til at man burde ta seg til til å rydde. AtW Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen. Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen. AtW Ned fra min går det bare strøm. LAN er sååååååååååå 2009 Sålenge man ikke bryr seg om ytelse, så er alternativene til LAN gode ja. AtW 1 Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Tenker at spillere vil gi blaffen i denne typen teknologi ettersom det bare vil gi forsinkelser. Lenke til kommentar
nicholas9588 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 kommer ikke responstiden til å være tregere når alt er trådløst ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Sikkert OK for strøm, tastatur og mus, men hvordan skal de klare å få skvisa inn lavresponstids videostrøm på dette? DisplayPort kan jo bruke opptil ~21 Gbps alene (3840 × 2160 × 30 bpp @ 60 Hz). Hadde bare problemer med mitt trådløse tastatur. Hva med dette http://udt.sourceforge.net/ Et nettbrett er vel forsåvidt en trådløs datamaskin og de blir stadig mye kraftigere. Jeg har hørt at Surface Pro ikke lenger er det kraftigste. For de som konsumerer nettjenester er nå en mobil telfefon godt nok. De i min familie som før brukte Pc, bruker nå mobiltelefon og nettbrett. Men en mobiltelefon er vel en datamaskin med sikkerhet 20 år tilbake i tiden. Endret 5. juni 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Det er for så vidt ganske mange kabler ned fra skrivebordet mitt (strøm til to skjermer, DVI-kabler til de samme skjermene, kabel til volumkontrollen og et par USB-kabler). Men siden de går ned bak skrivebordet så er de egentlig ikke mye i veien. Eneste kabelen som av og til føles som om den er i veien er hodetelefonkabelen. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Nei det krever ikke så mye innsats, men veldig mange velger å irritere seg over rotet fremfor å ha orden på det. Tror dette er et godt initiativ, spesielt for å "redde" den stasjonære PCen. Lurer dog på hvor bra WiGig er på bildeoverføring nå som UHD er på full fart inn i markedet. De bør være forberedt på å støtte 8K i min 60 Hz,,, Å irritere seg litt er jo så sin sak, men når man er "dritt lei", så virker problemet stort nok til at man burde ta seg til til å rydde. AtW Endelig, er dritt lei av kabelrotet rund stasjonære pcen. Det er jo relativt greit å løse med å ta seg bryet å rydde litt, ned fra min pult er det kun to ledninger, støm og nett, det er ganske ryddig, og du slipper ikke strøm til sin stasjonære heller med denne løsningen. AtW Ned fra min går det bare strøm. LAN er sååååååååååå 2009 Sålenge man ikke bryr seg om ytelse, så er alternativene til LAN gode ja. AtW Hva slags ytelse er der du trenger da? Fire 4K strømmer samtidig ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1559280 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443623&p=21702838 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1542333 er jo også datamaskiner Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Er da ikke mange kabler man trenger, enkelt å rydde ting bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå