Skolejente123 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hei. Jeg har eksamen i morgen, og jeg skal velge to slagord, ett fra sommer- og ett fra vinterleker. Jeg har blant annet funnet HOT.COOL.YOURS, men jeg skjønner ikke det helt. Lurer på hva dere tenker? Hvorfor akkurat HOT.COOL.YOURS? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Fordi OL ble arrangert i Sochi. En by som egentlig er relativt tropisk, og ikke har et spesielt kaldt klima. Drar du derimot opp i fjellene, får du plutselig et mye kaldere klima. http://en.wikipedia.org/wiki/Sochi#Climate Sochi har da en gjennomsnittstemperatur på hele 10 grader i månedene Januar-Februar. Det var også derfor de hadde mye trøbbel med snø under OL, ettersom den smeltet kraftig underveis. Derfor slagordet "Hot.Cool.Yours". At du kunne kose deg i varmen i byen, og plutselig ta en kort tur opp til fjellene, hvor du kan spenne på deg skiene. Endret 5. juni 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
Skolejente123 Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Fordi OL ble arrangert i Sochi. En by som egentlig er relativt tropisk, og ikke har et spesielt kaldt klima. Drar du derimot opp i fjellene, får du plutselig et mye kaldere klima. http://en.wikipedia.org/wiki/Sochi#Climate Sochi har da en gjennomsnittstemperatur på hele 10 grader i månedene Januar-Februar. Det var også derfor de hadde mye trøbbel med snø under OL, ettersom den smeltet kraftig underveis. Derfor slagordet "Hot.Cool.Yours". At du kunne kose deg i varmen i byen, og plutselig ta en kort tur opp til fjellene, hvor du kan spenne på deg skiene. Tusen takk! Jeg skal også gjøre rede for hvordan kultur og tekst i slagordene gjensidig påvirker hverandre. Skal analysere og vurdere slagord ved hjelp av egnet teori. Det er forresten i faget Kommunikasjon og kultur. Har du noe du vil bidra med her? Takknemlig for alle svar jeg får! Lenke til kommentar
Skolejente123 Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Har noen tips til en vinter- og sommer- OL jeg kan ta for meg? Hvor jeg kan ta rede for hvordan kultur og tekst i slagordene gjensidig påvirker hverandre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå