Gå til innhold

Samsung 4k skjerm til 2500 kr

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat kjøpt en samsung 4k skjerm 28" til 5000 kr.

Men etter å ha lest:

http://www.itavisen.no/nyheter/snart-kan-denne-koste-2345-kroner-226745

Så begynner jeg å bli i tvil om jeg heller skal vurdere åpenkjøp, og heller kjøpe 2 istedenfor siden jeg da oppgrader 2 maskiner til litt spill og film.

Så vet noen når det antas prisfallet vil skjer? Vil det antakelig skje mot høsten?

Per dags dato er vel samsung 4k skjermene noe av de billigste man får tak i, men alikevell er det kun 4k som er bra på de skjermene, så godt mulig 2500-3000 kr er mere riktig pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er verdt å nevne at dollarpriser på produkter ikke følger dollarkursen når de selges i Norge på grunn av moms og at vi er et kjøpesterkt samfunn. Generell tommelfingerregel er pris i dollar x10 = pris i kroner. Det blir nevnt i artikkelen at det er snakk om 400 dollar. Altså 4000 norske kroner. Med andre ord, du sparer 1000 kroner og må investere 3000 kroner til for å få to stykker. Jeg ville beholdt skjermen.

Utviklinger i bransjen som slike samarbeider mellom Intel og Samsung er noe som tar lang tid for å filtrere ned til markedsnivå, ofte flere år. Jeg forstår at itavisen kanskje har en positiv vinkling på det hele, men jeg vil heller være fornøyd med et produkt i 2 måneder før prisene går ned enn å vente i 2 år før prisene går ned.

I kilden som itavisen henviser til er det snakk om skjermer med nye panelmodeller, altså et produkt som fremdeles er i utvikling. Ingen vet hva kvaliteten på disse billigskjermene kommer til å bli. Det er snakk om at produkter som bruker disse nye panelene skal komme i juletider, men det er intels (meget) optimistiske estimat, så jeg ville lest det som sent på våren 2015.

Til syvende og sist er det opp til deg å bestemme hvilken vei du velger å gå - er du fornøyd med skjermen du har nå, eller foretrekker du å vente i uvisshet på et prisfall som kan komme neste uke eller om 5 år?

Endret av Randominated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...