Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort til LG 34UM95-P


Rahl

Anbefalte innlegg

Hei,nylig mottatt min LG 34UM95-P, og kan som forventet ikke spille mine vanlige spill på Ultra lengre (D3:RoS, WoW, Civ).
Har nå følgende oppsett.
Trenger en anbefaling til et skjermkort som forhåpentligvis vil gi meg 60 fps på Ultra. I tillegg bør det være så stille som mulig. Foretrekker enkeltkort, budsjett på 5-6.000, men kan gå over.
Har sett litt rundt, men er litt usikker. Er denne GTX 780Ti et greit alternativ, og kompatibelt med det jeg allerede har?
All innspill mottas med takk :)

Kabinett er Corsair Obsidian 650D Midi Tower

Endret av Rahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett skjermkort er desverre ikke nok til 4k. Du kan se her, så skjønner du hvorfor:

http://www.guru3d.com/articles_pages/gtx_780_ti_sli_geforce_review,23.html

 

780TI er nVidia, og 7970 er AMD, de passer derfor ikke sammen nei. Det er bare de samme, altså 2*78, 2*280ti, 2*290 osv osv som passer sammen.

 

Jeg ville nok gått for skjemkort med minst 4gb vram, altså AMD 290/x*2. Eller 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk å nevn kabinett, da det ofte er den som begrenser deg til lengden på skjermkortet.

 

Ellers burd det nok være fritt frem, 950 Watt PSU nitro serie burde vel holde til de fleste skjermkort inkludert

 

AMD Radeon R9 295X2 da det er det alternativet som muligens blir størst oppgradering, og du slipper crossfire. Ellers er jeg enig mere ram vil hjelpe på, Asus Radeon R9 290X DirectCU II OC er jo billigere, men heller ikke noe stor oppgradering bortsett fra 1 GB mere ram.

Lenke til kommentar

Hei. Skjermen her er vel ikke helt 4k, men en mellomting, er den ikke? Og jeg tenkte ikke å kjøre nykortet sammen med det nye, men et nytt et for å erstatte det jeg har. Det mangler DisplayPort på 7970-kortet jeg har, så må bruke HDMI nå, og det begrenser fps til 50 i tillegg.
Kunne jo såklart kjøpe R9 295X2, men prisen er altfor høy, og vil ikke ha noe som hører ut som en støvsuger med litt workload :)
Så det er ingen enkeltkort med 4gb vram, men forholdsvis lavt støynivå?

Edit: Det svaret var til kalleklovn12 :)


LMH1: Hehe, så du nevnte det kortet jeg fant ut var litt dyrt ja. Det var da som farsken.

Endret av Rahl
Lenke til kommentar

Ett skjermkort er desverre ikke nok til 4k. Du kan se her, så skjønner du hvorfor:

http://www.guru3d.com/articles_pages/gtx_780_ti_sli_geforce_review,23.html

 

780TI er nVidia, og 7970 er AMD, de passer derfor ikke sammen nei. Det er bare de samme, altså 2*78, 2*280ti, 2*290 osv osv som passer sammen.

 

Jeg ville nok gått for skjemkort med minst 4gb vram, altså AMD 290/x*2. Eller 3.

Jeg så gjennom den linken din. Så jeg vil få bedre resultat med ett ekstra 7970-kort enn bare ett 780Ti totalt? Ser slik ut.

Har aldri brukt crossfire før. Så i praksis er det bare å plugge i kortet, og koble sammen skjermen og nykortet via HDMI-inngang nr 2?

 

Edit: Søkte litt. Så for crossfire, trenger jeg Crossfire Bridge, deretter avinstallere drivere, inn med nykortet, så oppdatere drivere? Litt ny på det her :)

Endret av Rahl
Lenke til kommentar

Det mangler DisplayPort på 7970-kortet jeg har, så må bruke HDMI nå, og det begrenser fps til 50 i tillegg.

Så det er ingen enkeltkort med 4gb vram, men forholdsvis lavt støynivå?

Ale 7970 har minst en displayport, de fleste har to. Husk at mini-displayport har en annen størrelse enn vanlig displayport ;)

Det er mange 290X med lavt støynivå, her er et fra Sapphire.

 

Jeg så gjennom den linken din. Så jeg vil få bedre resultat med ett ekstra 7970-kort enn bare ett 780Ti totalt? Ser slik ut.

Har aldri brukt crossfire før. Så i praksis er det bare å plugge i kortet, og koble sammen skjermen og nykortet via HDMI-inngang nr 2?

 

Edit: Søkte litt. Så for crossfire, trenger jeg Crossfire Bridge, deretter avinstallere drivere, inn med nykortet, så oppdatere drivere? Litt ny på det her :)

CrossfireX (og SLI) er ingen dans på roser, for mange nye spill tar det minst en måned før de blir spillbare med flere GPUer, og enda flere er rett og slett ikke spillbare uansett hva du gjør fordi Alternate Frame Rendering er en idiotisk løsning som ble valgt fordi den produserer høyere tall i benchmarks. Som en eier av 2x 7970 vil jeg anbefale deg å gå for et enkelt 290X eller 780 Ti, du får kanskje ikke like høye tall som 7970 CFX gir deg, men spillopplevelsen blir langt bedre.

For å sette opp CFX er det bare å plugge inn kort #2 i hovedkort, strømforsyning, og så sette på en CFX-bro (følger med de fleste skjermkort.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det mangler DisplayPort på 7970-kortet jeg har, så må bruke HDMI nå, og det begrenser fps til 50 i tillegg.

Så det er ingen enkeltkort med 4gb vram, men forholdsvis lavt støynivå?

Ale 7970 har minst en displayport, de fleste har to. Husk at mini-displayport har en annen størrelse enn vanlig displayport ;)

Det er mange 290X med lavt støynivå, her er et fra Sapphire.

 

Jeg så gjennom den linken din. Så jeg vil få bedre resultat med ett ekstra 7970-kort enn bare ett 780Ti totalt? Ser slik ut.

Har aldri brukt crossfire før. Så i praksis er det bare å plugge i kortet, og koble sammen skjermen og nykortet via HDMI-inngang nr 2?

 

Edit: Søkte litt. Så for crossfire, trenger jeg Crossfire Bridge, deretter avinstallere drivere, inn med nykortet, så oppdatere drivere? Litt ny på det her :)

CrossfireX (og SLI) er ingen dans på roser, for mange nye spill tar det minst en måned før de blir spillbare med flere GPUer, og enda flere er rett og slett ikke spillbare uansett hva du gjør fordi Alternate Frame Rendering er en idiotisk løsning som ble valgt fordi den produserer høyere tall i benchmarks. Som en eier av 2x 7970 vil jeg anbefale deg å gå for et enkelt 290X eller 780 Ti, du får kanskje ikke like høye tall som 7970 CFX gir deg, men spillopplevelsen blir langt bedre.

For å sette opp CFX er det bare å plugge inn kort #2 i hovedkort, strømforsyning, og så sette på en CFX-bro (følger med de fleste skjermkort.)

 

Gah, var 2x mini-displayport bak der ja, får kjøpe en kabel og se hvordan det blir.

Har lest litt om crossfire og nå, og ser at noen av spillene mine ikke funker eller benytter det, så tror jeg står over det.

Ser 780Ti gjør det litt bedre på tester sammenlignet med 290X, så får lete etter en stille versjon :)

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg har samme skjermen på kontoret og jeg kjører denne med Quadro K2000 kort. Funker bra.

3440x1440 er ikke 4K så det skal strengt tatt ikke kreve så mye mer enn 2560x1440.

 

Men displayport er ett absolutt must ja. Da kan man kjøre skjermen på 50 eller 60 Hz.

Kan selvsagt kjøres på hdmi , men med lavere Hz.

 

Har ikke spilt noe med skjermen så det kan jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke poengent med og kjøre de 3 spillene dine på ultra, alle bruker gamle grafikk motorer, så et hakk ned på settingene skulle vel ikke utgjøre noen store grafikk forverringer.

 

Men hvis du skal ha 780TI, kan jeg anbefale EVGA m/ACX, selv når viftene yter max, er de veldig stille.

 

Har selv 2 780ti SC i SLI.

Lenke til kommentar

Spille spill i 4k er en dårlig ide uansett synes jeg. Alt for svak hardware som finnes for å få fart på sakene. 60hz suger også, dermed blir det å spille i 4k enda dårligere ide. Det hjelper nok litt med g-sync på 4k som kommer i løpet av året.

 

Edit:

 

Jeg tabba meg ut :p

 

Trodde det først var 4k, men så var det ultra wide qhd. Dette krever jo litt mindre ja, dog suger 60 hz :D

 

2 stk 780ti skal kjøre denne skjermen rimelig bra med høy oppløsning og mye eye candy. Man passer bare på å ligge under 3072MB :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...