aklla Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) https://www.komplett.no/severin-s2-kv8027-one-touch-kaffemaskin/804435 Den er på ett ganske bra salg for tiden, og jeg vurderer å skaffe en sånn. Ikke at jeg drikker så fryktelig mye kaffe, men den kapsel-maskinen jeg har er jeg ikke noe fan av. Men, er den noe å satse på? Noen som har prøvd den? Merket er for meg helt ukjent... Endret 5. juni 2014 av aklla Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Selv har jeg denne kaffemaskinen https://www.komplett.no/jura-ena-micro-9-one-touch/648707 og har aldri vært mer fornøyd med en kaffemaskin enn denne. Kaffedrikkingen har tatt helt av, og jeg kan nå også få helt fersk kaffe hver morgen før jeg drar på jobb. Det er mye mindre stress i forhold til traktere. Dog krever disse maskinene litt stell og rengjøring i ny og ne, men det er bare en vanesak og gjort på 2-3 minutter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Godt du er fornøyd Bare synd du har en annen maskin, godt mulig det er samme ulla, man vet jo aldri, desverre... Å bruke 6500 på kaffemaskin er uaktuellt, 3000 er godt i overkant det også, men "wow-faktoren" spiller litt inn, kanskje mer enn behovet. Ellers har vi kaffeautomat jobb, så jeg kommer aldri til å lage kaffe om morgenen, tar heller den på jobb 2-3 minutters stell en gang i blandt er helt ok, alle maskiner krever stort sett litt stell en gang i blandt. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg drikker mellom 1-3 kopper kaffe hver dag med den maskinen, og må tømme den for kaffegrut og kaffevann kanskje hver 3. eller 4. dag, dette tar som nevnt 3-4 minutter bare. I tillegg (selvfølgelig) fylle på rent vann hver dag før jeg bruker den. Ca. 1 gang i måneden er det behov for rensing av rørsystemet, som er gjort på rundt 15 minutter med et automatisk skylleprogram. Alt i alt er jeg strålende fornøyd med min kaffemaskin, men kan tenke meg at den du kikker på er nesten lik. Det finnes kanskje noen tester ute et sted på internett? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 Lite tester desverre. Men, hvilke ekstra-ting trenger man? Kaffefiltere og sånn altså? Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Til min Jura maskin så trenger jeg kun rensetablett for den utvida rensingen 1 gang i måneden. Bruker kun hele bønner, som maskinen maler selv, og det trengs ikke filter til denne. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Har nå bestillt, får se om jeg beholder den eller ikke. Er heldigvis mulig å levere den tilbake om jeg ikke er fornøyd, men har en tentens til å beholde ting jeg kjøper. Satser på at jeg ikke trenger noe mer enn en pille til den en gang i blandt Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Hvilken bestilte du? Severin eller Jura maskinen? Du blir nok ikke misfornøyd uansett Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Bestilte Severin, Jura blir for dyr. Lenke til kommentar
-KCLF5XD6 Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Heisann! Sitter akkurat og prøver å bestemme meg for Jura ENA Micro 9 eller Severin S2! Har du fått maskinen, akila? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Heisann! Sitter akkurat og prøver å bestemme meg for Jura ENA Micro 9 eller Severin S2! Har du fått maskinen, akila? Noen erfaringer? Jeg er godt fornøyd med den, lager etter min mening bedre kaffe enn Moccamaster kaffetrakter. Men, den bruker litt tid på å starte opp og litt tid på å lage kaffe, så å få første kaffen tar vel ett par minutter. Også bråker den en del når den lager kaffe, både når den kverner og ellers. Men er absolutt fornøyd med den, at det tar tid er jo både positivt og negativt, for da lager den kaffen riktig i stedet for raskt. Drikker mest svart kaffe, men testa kaffe latte og espresso også, ingenting å klage på der heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå