Gjest Bruker-292501 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Og spondanabort er selvmord, runking er mord, mensen er mord og klaske en mygg er mord osv... Nå er ikke denne tråden en abort vs antiabort-tråd, men hovedsaklig om downs (og andre diagnoser) skal spesialbehandles eller likebehandles med andre selvvalgte aborter. Tuller du? Hva har runking, menstruering og gjøre med dette? Spontant abort er ikke mord, da har man ikke noe valg Og spondanabort er selvmord, runking er mord, mensen er mord og klaske en mygg er mord osv... Nå er ikke denne tråden en abort vs antiabort-tråd, men hovedsaklig om downs (og andre diagnoser) skal spesialbehandles eller likebehandles med andre selvvalgte aborter. Jeg vil ikke gå ot, men synes denne fortjener litt oppmerksomhet likevel. Jeg lurer på hva som er forskjellen mellom livsgnisten din og myggens? Er det noen forskjell, eller er gnisten like sterk og skjør, og derfor betyr det at du i hvert fall ikke bør ta fra noen andre levende vesener deres livsgnist, fordi dere befinner dere i "samme univers" Mygg er en pest og plage Edit : Har flyttet denne diskusjonen som ble off topic fra Downs tråden. Endret 4. juni 2014 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Og spondanabort er selvmord, runking er mord, mensen er mord og klaske en mygg er mord osv... Nå er ikke denne tråden en abort vs antiabort-tråd, men hovedsaklig om downs (og andre diagnoser) skal spesialbehandles eller likebehandles med andre selvvalgte aborter. Tuller du? Hva har runking, menstruering og gjøre med dette? Spontant abort er ikke mord, da har man ikke noe valg Og spondanabort er selvmord, runking er mord, mensen er mord og klaske en mygg er mord osv... Nå er ikke denne tråden en abort vs antiabort-tråd, men hovedsaklig om downs (og andre diagnoser) skal spesialbehandles eller likebehandles med andre selvvalgte aborter. Jeg vil ikke gå ot, men synes denne fortjener litt oppmerksomhet likevel. Jeg lurer på hva som er forskjellen mellom livsgnisten din og myggens? Er det noen forskjell, eller er gnisten like sterk og skjør, og derfor betyr det at du i hvert fall ikke bør ta fra noen andre levende vesener deres livsgnist, fordi dere befinner dere i "samme univers" Mygg er en pest og plage Nei, mygg er bare mygg - pest og plage derimot, er to ting som du tillegger myggen, så både pesten og plagen er din egen skapelse, og dermed ditt ansvar å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Og spondanabort er selvmord, runking er mord, mensen er mord og klaske en mygg er mord osv... Nå er ikke denne tråden en abort vs antiabort-tråd, men hovedsaklig om downs (og andre diagnoser) skal spesialbehandles eller likebehandles med andre selvvalgte aborter. Tuller du? Hva har runking, menstruering og gjøre med dette? Spontant abort er ikke mord, da har man ikke noe valg Og spondanabort er selvmord, runking er mord, mensen er mord og klaske en mygg er mord osv... Nå er ikke denne tråden en abort vs antiabort-tråd, men hovedsaklig om downs (og andre diagnoser) skal spesialbehandles eller likebehandles med andre selvvalgte aborter. Jeg vil ikke gå ot, men synes denne fortjener litt oppmerksomhet likevel. Jeg lurer på hva som er forskjellen mellom livsgnisten din og myggens? Er det noen forskjell, eller er gnisten like sterk og skjør, og derfor betyr det at du i hvert fall ikke bør ta fra noen andre levende vesener deres livsgnist, fordi dere befinner dere i "samme univers" Mygg er en pest og plage Nei, mygg er bare mygg - pest og plage derimot, er to ting som du tillegger myggen, så både pesten og plagen er din egen skapelse, og dermed ditt ansvar å gjøre noe med. Mygger legger seg oppo deg og gjør at du klør, dem er og forblir pest for meg... Samme med fluer og små flyge dyr Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Mygger legger seg oppo deg og gjør at du klør, dem er og forblir pest for meg... Mygg er en pest og plage Nei, mygg er bare mygg - pest og plage derimot, er to ting som du tillegger myggen, så både pesten og plagen er din egen skapelse, og dermed ditt ansvar å gjøre noe med. Samme med fluer og små flyge dyr Ja, de er en pest for deg, men det er jo ett personlig problem, ikke sant? Vet du hvorfor fluer er så glad i oss mennesker, og "plager" oss i tide og utide? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Mygger legger seg oppo deg og gjør at du klør, dem er og forblir pest for meg... Mygg er en pest og plage Nei, mygg er bare mygg - pest og plage derimot, er to ting som du tillegger myggen, så både pesten og plagen er din egen skapelse, og dermed ditt ansvar å gjøre noe med. Samme med fluer og små flyge dyr Ja, de er en pest for deg, men det er jo ett personlig problem, ikke sant? Vet du hvorfor fluer er så glad i oss mennesker, og "plager" oss i tide og utide? Dem vil bare plage, dem er virkelighetens nett troll, dem har ingen annet mål enn å pirke borti oss levende mennesker. Det er ikke et personlig problem, det er helt vanlig å ikke like dem. Jeg kjenner ikke noen som liker mygg og fluer. Jeg kan ikke lukke opp vinduet her fordi da kan det komme inn fluer så jeg sitter og svetter, damn you flies! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Mygger legger seg oppo deg og gjør at du klør, dem er og forblir pest for meg... Mygg er en pest og plage Nei, mygg er bare mygg - pest og plage derimot, er to ting som du tillegger myggen, så både pesten og plagen er din egen skapelse, og dermed ditt ansvar å gjøre noe med. Samme med fluer og små flyge dyr Ja, de er en pest for deg, men det er jo ett personlig problem, ikke sant? Vet du hvorfor fluer er så glad i oss mennesker, og "plager" oss i tide og utide? Dem vil bare plage, dem er virkelighetens nett troll, dem har ingen annet mål enn å pirke borti oss levende mennesker. Det er ikke et personlig problem, det er helt vanlig å ikke like dem. Jeg kjenner ikke noen som liker mygg og fluer. Jeg kan ikke lukke opp vinduet her fordi da kan det komme inn fluer så jeg sitter og svetter, damn you flies! Fluer lever på avføring og åtsler, og siden vi er dekket av død hud og hår, tenner og negler, er det helt naturlig for fluen å beite på oss - hva ellers skal flua gjøre? Fra fluen sitt ståsted er vi ganske enkelt levende lik, og flua har jo rett, ikke sant? Så da skal vi ikke være sinte på flua, den gjør som fluer er ment å gjøre, hverken mer eller mindre Det er straks verre med oss mennesker, fordi vi tar levende vesener og lager disse om til små og store buffeter, og det er vel ikke en eneste ting vi ikke klarer å ete, så selv ikke fluer er trygge for oss, fordi den neste store energikilden for en overbefolket klode, er insekter og annet "ubetydelig" småkryp Endret 4. juni 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Mygger legger seg oppo deg og gjør at du klør, dem er og forblir pest for meg... Mygg er en pest og plage Nei, mygg er bare mygg - pest og plage derimot, er to ting som du tillegger myggen, så både pesten og plagen er din egen skapelse, og dermed ditt ansvar å gjøre noe med. Samme med fluer og små flyge dyr Ja, de er en pest for deg, men det er jo ett personlig problem, ikke sant? Vet du hvorfor fluer er så glad i oss mennesker, og "plager" oss i tide og utide? Dem vil bare plage, dem er virkelighetens nett troll, dem har ingen annet mål enn å pirke borti oss levende mennesker. Det er ikke et personlig problem, det er helt vanlig å ikke like dem. Jeg kjenner ikke noen som liker mygg og fluer. Jeg kan ikke lukke opp vinduet her fordi da kan det komme inn fluer så jeg sitter og svetter, damn you flies! Fluer lever på avføring og åtsler, og siden vi er dekket av død hud og hår, tenner og negler, er det helt naturlig for fluen å beite på oss - hva ellers skal flua gjøre? Fra fluen sitt ståsted er vi ganske enkelt levende lik, og flua har jo rett, ikke sant? Så da skal vi ikke være sinte på flua, den gjør som fluer er ment å gjøre, hverken mer eller mindre Det er straks verre med oss mennesker, fordi vi tar levende vesener og lager disse om til små og store buffeter, og det er vel ikke en eneste ting vi ikke klarer å ete, så selv ikke fluer er trygge for oss, fordi den neste store energikilden for en overbefolket klode, er insekter og annet "ubetydelig" småkryp Jeg hater insekter uansett så. Får noya av dem Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Så da skal vi ikke være sinte på flua, den gjør som fluer er ment å gjøre, hverken mer eller mindre Det er straks verre med oss mennesker, fordi vi tar levende vesener og lager disse om til små og store buffeter, og det er vel ikke en eneste ting vi ikke klarer å ete, så selv ikke fluer er trygge for oss, fordi den neste store energikilden for en overbefolket klode, er insekter og annet "ubetydelig" småkryp HVEM er det som innehar denne meningen om fluene? Kan man ikke tillegge samme til observasjoner omkring menneskers oppførsel? Ie vi bare gjør det vi er ment til å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Så da skal vi ikke være sinte på flua, den gjør som fluer er ment å gjøre, hverken mer eller mindre Det er straks verre med oss mennesker, fordi vi tar levende vesener og lager disse om til små og store buffeter, og det er vel ikke en eneste ting vi ikke klarer å ete, så selv ikke fluer er trygge for oss, fordi den neste store energikilden for en overbefolket klode, er insekter og annet "ubetydelig" småkryp HVEM er det som innehar denne meningen om fluene? Kan man ikke tillegge samme til observasjoner omkring menneskers oppførsel? Ie vi bare gjør det vi er ment til å gjøre? Men vi antar at vi har evnen til å resonnere og være selvbevisste, og at fluen ikke har den muligheten til å vurdere seg selv, og dermed kunne velge en mer passende meny. Men så er jeg ikke sikker på at vi bruker all den kunnskapen vi har tilegnet oss, fordi det virker på meg som om vi bruker kunnskapen som passer oss best til enhver tid, og driter i om den tenkemåten bringer oss alle i en eksistensiell klemme som vi har ingen utveier fra Og når det gjelder hvem som mener, så var det jeg som skrev posten, og baserer det jeg vet fra generell kunnskap om naturen (jada, jeg vet at de ikke har tenner ..). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hm når ble denne tråden splitta ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå