Randy Marsh Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hey hey, kom opp til norsk muntlig eksamen i dag og lurer på om noen har noen lettere måter å lese til pensum på enn selve læreboka. Det absolutt alt for mye å lese i forhold til når eksamensdagen er, og kommer nok ikke til å få med meg alt i nøyaktighet. Om noen vet om en nettside eller noe lignende som dere selv har brukt som læremetode til eksamen, som da i utgangspunktet skal fokusere på det viktigste hadde det vært en redning! Ellers er det bare å poste eventuelle innspill til den store eksamensdagen! Lenke til kommentar
Vifster Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Nå er nå du skal bruke alle notater du har tatt gennom året Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Jeg kom også opp. Har hittil lært/repetert om språkdebatten og språkpolitikken i 1800 tallet- 1900tallet og 1900 tallet til i dag. jeg har også gått gjennom den moderne prosjektet, men ikke helt ferdig der. Tenker å lese gjennom de tekstene vi har fått utdelt og finne ut hvorfor de er hva de er. Viktig med å kunne forskjell mellom de som går under den moderne litteratur. Tenker å repetere vg2 boka i morgen, så er jeg klar. Må selvsagt se hva oppgaven blir også. Hvordan har du øvd og hva satser du? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 "Å lykkes med litteraturhistorie" er GULL =) Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hadde norsk muntlig eksamen i fjor vår, og da var språkpolitikken og Norges språkhistorie veldig sentralt. Dette er tema som går igjen år etter år, så det burde man uansett kunne. Lenke til kommentar
Randy Marsh Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Hei igjen har fått tema 1, "forklare argumentasjon i sakprosatekster/retorisk analyse" Har planlagt å belyse forklaringen min ved hjelp av en statoil reklame. Men siden dette skal bli et i underkant av 10 minutters framlegg så lurer jeg litt på hvordan jeg skal gå frem. Noen som har noen tips? Eventuelt hjelpe meg med å lage en problemstilling. Er selvsagt og mulighet for å ta utgangspunkt i tekster. Tar i mot all hjelp jeg kan få ligger bare på 3 i norsk hovedmål dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå