Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk muntlig eksamen VG3

Anbefalte innlegg

Hey hey, kom opp til norsk muntlig eksamen i dag og lurer på om noen har noen lettere måter å lese til pensum på enn selve læreboka. Det absolutt alt for mye å lese i forhold til når eksamensdagen er, og kommer nok ikke til å få med meg alt i nøyaktighet. Om noen vet om en nettside eller noe lignende som dere selv har brukt som læremetode til eksamen, som da i utgangspunktet skal fokusere på det viktigste hadde det vært en redning!

Ellers er det bare å poste eventuelle innspill til den store eksamensdagen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom også opp. Har hittil lært/repetert om språkdebatten og språkpolitikken i 1800 tallet- 1900tallet og 1900 tallet til i dag. jeg har også gått gjennom den moderne prosjektet, men ikke helt ferdig der. Tenker å lese gjennom de tekstene vi har fått utdelt og finne ut hvorfor de er hva de er. Viktig med å kunne forskjell mellom de som går under den moderne litteratur. Tenker å repetere vg2 boka i morgen, så er jeg klar. Må selvsagt se hva oppgaven blir også:p. Hvordan har du øvd og hva satser du?

Lenke til kommentar

Hei igjen :) har fått tema 1, "forklare argumentasjon i sakprosatekster/retorisk analyse" Har planlagt å belyse forklaringen min ved hjelp av en statoil reklame. Men siden dette skal bli et i underkant av 10 minutters framlegg så lurer jeg litt på hvordan jeg skal gå frem. Noen som har noen tips? Eventuelt hjelpe meg med å lage en problemstilling. Er selvsagt og mulighet for å ta utgangspunkt i tekster. Tar i mot all hjelp jeg kan få :) ligger bare på 3 i norsk hovedmål dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...