Gå til innhold

Bestille fotballtrøye fra England

acopaco

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Jeg har planer om å bestille den nyeste drakta til Stoke City (Warrior), problemet er bare at sluttsummen blir så stor. Kanskje jeg skal til England til høsten og derfor kan kjøpe trøyen der, men jeg ønsker å bruke drakta om sommeren. Hvis jeg venter til høsten får jeg ikke brukt trøya utendørs f.eks. siden det er så kaldt...

Drakta koster 45 GBP + frakt som kommer på 12 GBP
= 57 GBP (noe som tilsvarer ca. 570 NOK).

Deretter kommer det toll og mva på ca. 200 NOK, noe som betyr at sluttsummen blir i underkant av 800,- (ca. 770,-). Jeg synes dette beløpet er litt for stort, men jeg skal jo jobbe litt i sommer for å tjene penger.

Har andre noen erfaringer med å bestille fotballtrøyer fra England? Går det an å slippe frakt? Har du noen innspill som jeg kan få bruk for?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotballdrakter pleier som ofte å ikke tolles, de veier så lite at det ikke er vits. I tillegg visst du vil være sikker på å unngå det, få de til å sende pakken som gave. Norske priser på fotballdrakter er oppe i 900 kroner, så spare penger på det gjør du uansett!

Noen jeg kjenner har tidligere bestilt fotballdrakter fra England. En gang måtte han betale frakt, mens en annen gang slapp han unna. Rart det der...

Hvordan fungerer dette med gave? Kan jeg bare sende mail til de for å få de til å sende det som gave? Da slipper jeg i alle fall unna toll og mva.

Lenke til kommentar

Fotballdrakter pleier som ofte å ikke tolles, de veier så lite at det ikke er vits. I tillegg visst du vil være sikker på å unngå det, få de til å sende pakken som gave. Norske priser på fotballdrakter er oppe i 900 kroner, så spare penger på det gjør du uansett!

At fotballdrakter ofte slipper gjennom tollen er feil i forhold til mine erfaringer. Jeg samler på Manchester United-drakter og har bestilt minst 30-40 stykker fra utlandet. Hvis man bare kjøper de helt normalt gjennom en nettbutikk, så må man som regel betale fortollingsgebyr.

Som du er inne på kan man be avsender om å merke pakken som gave. Dette øker sjansen for å få den gjennom uten å betale toll, men det er ingen garanti. Dette er som regel lettere å få ordnet med privatpersoner (ved kjøp på eBay for eks.). Seriøse nettbutikker vil ikke alltid gå med på det.

Dessuten kan man også be avsender om å sette verdien på pakka til under 200 NOK. Kan være litt vanskeligere å få den gjennom på denne måten hvis det er en helt ny drakt med merkelapper, da den åpenbart er verdt mer. Men det pleier å fungere med brukte og litt eldre drakter.

Jeg vet ikke hvordan utvalget er på eBay av Stoke sine drakter, men jeg vil tro det er mulig å finne noe der. Det er nok veien å gå hvis du vil ha det billigst mulig. Så får du avsender til å markere pakka som gave, og eventuelt sette verdien til under 200 NOK. Bare ta visse forhåndsregler når du bestiller. Sjekk at drakta er ekte og at selgeren er til å stole på.

Frakt er forøvrig noe du vet om du må betale eller ikke idet du bestiller. Det er avsender som bestemmer dette.

Lenke til kommentar

Takk for et fyldig svar :) Skal tenke litt over om jeg ønsker å bruke 800,- på en fotballtrøye eller om jeg velger å spare pengene. Jeg kan også sende e-post for å spørre om de vil sende den i gave, men tviler siden dette er en seriøs nettbutikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...