Gå til innhold

Dvergpuddel med angst?

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en 8,5 år gammel mellompuddel. Normalt er hun sprudlende, energisk og leken.

I kanskje to hele dager nå har hun derimot vært litt rar. Hun blir med på tur, og koser seg med det. Men ellers går hun bare rundt med krummet rygg og skjelver konstant. I tillegg har hun plutselig begynt å søke tilflukt i buret sitt, både på nettene og dagene, selv om hun i flere måneder nå har tilbrakt mesteparten av dagene og hele natten i henholdesvis sofaen og sengen. (og egentlig mislikt å ligge i buret, selv om det er veldig komfortabelt innredet)

Vi synes dette er veldig rart. Når vi går tur virker det som det går fint, og ved en spesiell type lek så koser hun seg. Men ellers er hun alltid krumrygget og skjelven, og hvis jeg legger meg ned så legger hun seg oppå meg og skjelver som et aspeløv. Hvis jeg bøyer meg ned for å klappe henne forsiktig, likeså.

Vi har sjekket temperaturen på henne, og den var på rett runt 37 grader. Ikke noe galt her med andre ord. Hun har normal avføring, spiser normalt (om enn litt sjelden) og har ikke tungen hengende ute. Generelt virker hun svært avslappet når hun enten ligger i ro eller ligger i buret.

Vi har også forsøkt å klemme litt rundt på kroppen hennes for å se om hun har noe vondt, men hun reagerer ikke noe på det.

Jeg prøver å tenke på hva som kan ha forandret seg. Det eneste jeg kan huske er at jeg dunket borti henne med døren da hun skulle ut i hagen på do en dag. Var ikke hardt i det hele tatt, og egentlig føler jeg at symptomene allerede da hadde begynt. (Mener å huske det var derfor jeg kom borti henne med døren, fordi hun ikke spratt ut døren som hun pleier. Her kan jeg likevel ta feil).

Vi vurderer fortløpende å gå til dyrlege, og det er jo det vi må gjøre hvis det ikke bedrer seg. Men siden hun ikke viser de vanlige tegnene hunder pleier å vise når de er syke lurer vi på om det er nødvendig eller ikke.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS. Håper du har vært hos dyrlegen. Men når dyr krummer ryggen slik, er det ofte normalt et signal om, at noe er galt i mage/buk og bør taes alvorlig. Noen ganger kan det stå om minutter/timer, før det går galt. Eks; mage-/tarmdreining, forstoppelse, fremmedlegeme, o.l. Er en usikker, så ring vetrinær øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...