veldig uvitende Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) "Søkere som er 25 år eller eldre og som ikke innehar generell studiekompetanse, kan søke på grunnlag realkompetanse. Realkompetansesøkere blir vurdert for bakgrunnens omfang og det stilles strenge krav til direkte relevans for utdanningen. Vurderingen gjøres på bakgrunn av skolegang, utdanning, kurs og arbeidserfaring. Da Politihøgskolen er en høyere utdanning der man forventer at studentene skal ha evne til å tilegne seg kunnskap gjennom pensum på både på norsk og engelsk, samt ha gode skriveferdigheter, vil det være vanskeligere for personer som kun kan dokumentere praksis å få tilbud om studieplass." Jeg forstår ikke helt hva de mener med dette? Siden jeg har søkt studiespesialiserende vg2 og vg3 med fordypning i realfag, vil det si at det blir mer rabalder for meg å komme inn på PHS? Jeg får jo like bra, om ikke bredere kompetanse enn mange av medelevene mine? Eller....??? Endret 4. juni 2014 av veldig uvitende Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hvis du går studiespesialiserende får du jo generell studiekompetanse... Det er hvis du ikke har dette at du må stille praksis isteden. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Hvis du går studiespesialiserende får du jo generell studiekompetanse... Det er hvis du ikke har dette at du må stille praksis isteden. Får jeg det altså? Trodde jeg fikk realfagskompetanse av å gå realfag jeg Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Du får generell studiekompetanse med fordypning i realfag, også kalt spesiell studiekompetanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå