Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Spamboter er vel et forholdsvis lite problem på nettsteder med norsk tekst. Jeg har sloss med 10 000 og har måttet bruke automatisert programvare for å slette dem.

 

Det verste var noen som infiserte mine siter hos min forrige hoster som ikke var så veldig dyktig og sendte ut spam fra noen av mine nettsteder. Dette har ført til følgende: at tvitter sier at min site sender ut spam:

 

twitter, spam and spam databases

 

Det tok meg 10 dager å løse dette.

 

Perpetual Security Alert - WordPress, phpBB and ftp intrusion.

 

Dette er nok et lite problem for dem som driver norske nettsteder. Skal du opprette et nettsted med engelsk tekst, har jeg 10 års (til dels bitter) erfaring. Jeg har måttet skifte hoster flere ganger. Så vær omhyggelig med den hosteren du velger. Ikke velg den første og beste.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg brukte honeypot på mitt nettsted. Null spam, null captcha

 

Ukjent for meg, men hvordan kan det forhindre at et mennesker registrerer spamboten og overlater resten til boten

 

No honeypot? Don't bother calling yourself a security pro

 

Deploy one of these honeypots and you'll soon find out who's attacking you -- and devise a strong defense to fight back

 

Kilde: http://www.infoworld.com/d/security/no-honeypot-dont-bother-calling-yourself-security-pro-216038

 

Er det denne

 

http://www.projecthoneypot.org/

 

du tenker på?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har opplevd langt alvorligere ting enn det. Jeg brukte en utenlandsk hoster. Det viste seg da jeg overførte noen av filene mine til en annen hoster at de var infisert. I tillegg greidde en hacker å trenge seg inn til min webserver enten direkte via nettet eller via de filene som jeg overførte fra min forrige hoster. Det ble lagt igjen programvare som sendte ut spam og min konto ble blokkert i hos min nye hoster som virker mye mer profesjonell. Jeg har mulgiens enda ikke ryddet opp i alt. For ytterligere informasjon, se siste lenke nevnt i denne posten:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1585579&p=21702913

 

Den relaterte tvitter tråden skyldes nok det.

 

Heldigvis har min nye hoster gode løsninger for å takle dette. Jeg mener personlig man ikke vet hva det betyr å sloss med spamboter / hackere om man ikke har drevet et relativt kjent engelskspråklig nettsted.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Spambot. Selv om innlegg blir fjernet, så dukker de opp som siste innlegg (tror jeg). Det er nok dette som har skjedd her.

Det kryr fryktelig mange av dem det siste, bare det siste døgnet har jeg sett 3 til 4 spamboter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...