Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensin i dieseltanken

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Ford Transit Connect T220lx 2005 1,8 75hk DIESEL. Jeg sto i koma og egne tanker da jeg skulle fylle drivstoff, og tok den grønne pistolen. Jeg fylte nesten 7 liter bensin før jeg oppdaget det. Bilen ble ikke startet eller kjørt på noe vis med bensin på tanken. Jeg rullet bilen bort fra pumpene før jeg sugde ut av tanken til det stoppet å renne. Deretter ble jeg slept til utfor huset mitt, slik at bilen ble stående i oppoverbakke, der jeg tømte hele tanken (eller i hvertfall alt slangen nådde tak i). Jeg koblet også av slangen som går inn på dieselpumpa og sugde ut drivstoffet den veien også.

Deretter ble den slept tilbake til bensinstasjonen og fylt opp med ca 32 liter diesel. Men da jeg skulle kjøre vekk kom jeg 50 meter før bilen stoppet, og nektet å starte igjen.

Hva skjer?

Hva har jeg gjort feil- og hva burde jeg gjort annerledes?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du har fått en luftboble i drivstoffsystemet etter du tømte tanken og slangen til dieselpumpa. Å bare tømme tanken og fylle på med diesel skulle være mer enn bra nok. Om det er litt bensin blanda i dieselen skal ikke ha noe å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...