Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er viktig for deg i et forhold?

48 stemmer

1. 1. Hva er viktig i ett forhold?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mangler en del viktige komponenter for et forhold i den lista der synes jeg. Blandt annet de IcedInsanity nevner, og også kommunikasjon og tålmodighet. Sikkert flere også.

Alt er jo viktig i et forhold. Alle punkter må ha bortimot grønt lys for at det skal gå rundt. Men av de punktene på lista vil jeg si "Være glad i hverandre" og "Sympati" er de viktigste.

Edit: Ser Nudelpus og Reaver har stemt på alle. Det er bra tenkt. :wee:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Kommunikasjon er ekstremt viktig, tillit også. Uten de to på plass så fungerer det ikke, ellers er mye annet viktig også.

Forelskelse går over med tiden, men følelsene blir dypere. Man kan ikke forvente å være nyforelsket for alltid.

Sant som du sier. :) Man kan nesten se på det som to forskjellige typer kjærlighet. Den første er den som for deg til å synes at en person er interessant, og du ønsker kontakt med den personen. Men den er jo kortvarig og kan lett bli erstattet av interesse for en annen. Det er når den går over at det er viktig at den andre typen kjærlighet tar over. Det er den langvarige typen, den "ekte" om man vil kalle den det. Den som utvikles sakte over tid ved at man deler et liv sammen, med minner, gleder og sorger. Det er den som virkelig bygger bånd mellom to personer, og har du først fått den så forsvinner den aldri helt.

Eller hva mener du? Hørtes det ut som en akseptabel tanke? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Krysset også av for alt, selv om forelskelsen sånn sett ikke er så viktig for meg i forholdet, bare mest i starten. For meg er forelskelsen litt slitsom, jeg foretrekker den dype kjærligheten.

For meg er det viktig med kjærlighet, kommunikasjon, gjensidig respekt og tillit, lojalitet, trofasthet, omsorg, empati, sympati, ærlighet og sex.

Lenke til kommentar

Dersom ett forhold skulle bli aktuelt for meg, noe det ikke er. Så hadde jeg forventet følgende:

Fullstendig aksept for at jeg er den viktigeste personen i mitt liv.

Fullstendig aksept for at jeg skal kunne leve mer eller mindre avhengig av den andre

Fullstendig aksept for at jeg velger karriere og ting som gjør meg glad forann barn og andre familierelaterte aktiviteter og handlinger

Rett og slett bare bli akseptert for at jeg ønsker meg selv såpass godt her i verden at jeg er villig til å nedprioritere vedkommende fremfor mine egne ønsker. Dersom jeg hadde fått aksept for dette, noe jeg til dagsdato ikke har fått så kunne nok jeg ha vurdert resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...