Mala Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) For noen uker siden bygde jeg inn min eksisterende spillerigg inn i ett Fractal Node 605 kabinett. Men jeg ser at det hadde vært fint å fått ryddet unna litt inni der likevel, og med ett nytt mATX hovedkort og moduler PSU ville det blitt meget ryddig og greit mtp. luftgjennomstrømming også. Har noen Noctua vifter på vei som skal erstatte de medfølgende viftene i kabinettet samt en H60 kjøleløsning til cpu, som jeg desverre ikke fikk plass til etter at jeg gikk over til HTPC løsningen. HW i dag: HovedkortAsus P8P67 Pro B3 P67 S-1155 ATXProcessorIntel Core I5 2500K 3.30GHZ @ 4.5 GhzMinneCorsair 8GB DDR3 XMS3 Vengeance PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)GPUEvga Geforce GTX 780HarddiskSamsung 840 EVOPSUCorsair TX 850W I utgangspunktet ønsker jeg å gjøre det billigst mulig med å skaffe ett bra, og muligens overklokkings vennlig hovedkort som passer CPU`en min. Da er det klart at det blir litt mindre å velge i mellom, men om det fungerer minst like så godt som ATX hk jeg har i dag er jo det greit Setter stor pris på erfaringer og tips! Endret 4. juni 2014 av Mala Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hva med: Asus P8Z77-M eller Gigabyte GA-Z77M-D3H-MVP Er ikke så mye å velge mellom for LGA 1155, eller muligens bruktmarkedet? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 Bruktmarkedet har jeg kikket litt innom Og du har rett i at det ikke er mange alternativene om jeg tvilholder på min CPU , ett annet alternativ er jo å kjøpe ny CPU og passende HK, men om det ikke gir mye ytelse kontra pris mot det jeg har i dag ser jeg ikke helt vitsen. Takk for tips ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå