Patek Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Er ny her, så håper denne kom på riktig sted Hallo, har seg slik at som et lite avslutningsprosjekt skal alle i fysikk klassen min lage seg en papir-rakett hver Trenger da noen tips om hvordan jeg skal lage den og få den til å bli optimal Den skal bli skutt ut av et rør med utvendig diameter på 27 mm og med et trykk på 7 bar! Har smått begynt å lage den, har til nå lagd "skroget", rulla sammen papir som sitter ganske tight rundt røret Har også tenkt å lage en litt lang spiss topp med et par småstein oppi for å balansere den. Usikker på hvordan jeg skal lage finnene nederst, er åpen for alle ideer! Er premie til den raketten som går lengst, så det hadde vært litt gøy Håper folk har lyst til å hjelpe meg Endret 4. juni 2014 av Emilsen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Da deler du vel premien med oss om du vinner? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Er ikke litt av poenget at dere skal gjøre det selv da tro? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Er premie til den raketten som går lengst, så det hadde vært litt gøy Er ikke poenget med raketter at de skal gå så HØYT som mulig, ikke så LANGT som mulig? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 bygg rakett med utfoldbare vinger ? Så kan du glidefly laaaangt Lenke til kommentar
Patek Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Er premie til den raketten som går lengst, så det hadde vært litt gøy Er ikke poenget med raketter at de skal gå så HØYT som mulig, ikke så LANGT som mulig? Er litt vanskelig å måle høyde Da deler du vel premien med oss om du vinner? Såklart Er ikke litt av poenget at dere skal gjøre det selv da tro? Gjør jo det selv, leter bare etter noen tips som kan forbedre den.. bygg rakett med utfoldbare vinger ? Så kan du glidefly laaaangt Ja, som et fly tenker du? Kan funke, men usikker på om det blir stabilt mtp jeg bruker papir, og da må den jo få riktig vinkel med en gang :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå