Gå til innhold

Dette er spill-PC-en du bør kjøpe

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg Alienware merket har tapt seg mye i det siste og er i ferd med å bli et 100% Dell produkt. Om du går for flaggskipet deres, Aliewnare 18 med 4940XM og 880M SLi vil du oppleve ekstrem throttling av kortene under tung belsatning (dårlig vBIOS) samt om du tenker på å overklokke (er mulig å klemme 5Ghz ut av disse CPU'ene og ganske grei OC på grafikk kortet også) så er det ikke juice i den vesle 330W PSU'n til å levere nok power.

Heldigvis på de gamle Aliewnare M18x R1/R2 kan du i det minste modifisere PSUene til å kjøre dual 330W (i parallell) mens på de nye Alienware 18 er hovedkortet begrenset til 330W. Derfor jeg sitter med en R2 med 880M kort og ikke en Alienware 18 med 880M

Jeg er fornøyd med Alienware 17 jeg. !7-4930mx og gtx780m. Alienware 17 har som kjent 240w psu og det er for lite hvis du vil overklokke heftig på cpu og gpu ;-) Men den er det bare og bytte til alienware 18 sin 330 watter psu. Med en mod vbios for gtx 780m, er det ingen trottling lenger. Jeg har brukt opp alt som er igjen av watt på den orginale 240w psu"en til maskina mi, så det var genialt og bruke en større psu. Beklagelivis har ikke den nye alienware 18 den muligheten. Problemet til den tror jeg ikke kan løses da det mest sannsynlig også er en strøm limit i hovedkortet. Samt att selv om du modifiserer 2 psu til 1stk 660w psu kutter maskina strømmen når den passerer 330w forbruk. Bruker du en litt moderat overklokk på cpu og gpu samt en modifisert vbios på den nye Alienware 18, så blir den jo trossalt en ypperlig maskin "-)

Vet nettopp det jeg skrev, hovedkortet de de nye Alienware maskinene har en sbegrensning på strømforsyningen, noe de eldre ikke har. :)

Om du har 4940XM og 2 880M kort skal du slite med å få mer enn 16-17k i 3Dmark11, og dette er nesten det samme som en 3920XM og 2 680M kort med kraftig OC.

Med god OC på 3920XM/680M SLi drar du ca 550W ifra veggen..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...