olabukser Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Heisann godtfolk! Jeg sitter for tiden hjemme og arbeider med hjemmeeksamen, logisk nok, og hadde satt veldig stor pris på om noen med bedre kunskap om emnet kunne kommet med noen innspill på hvordan jeg burde gå frem for å løse denne oppgaven. Slik jeg tolker oppgaveteksten skal jeg planlegge et tenkt studie. Jeg ser for meg å bruke elever ved høyskolen som populasjon. Noen tips til hvilke momenter jeg burde ta med og litt fancy terminologi hadde jeg satt veldig pris på! Oppgave 2 (Utvalg)Du skal starte et prosjekt som har til hensikt å kartlegge hvilken effekt maksimalstyrketrening har på muskelstyrken. Problemstillingen er: ”Har maksimalstyrketrening effekt på muskelstyrken”? Du skal ha med en intervensjonsgruppe ogen kontrollgruppe.Besvar/gjennomfør følgende oppgaver/spørsmål: 1. Beskriv hvilke kriterier du vil sette for å ta med forsøkspersoner (alder, kjønn,populasjon, osv.)2. Beskriv hvordan du vil randomisere deltakerne til de to gruppene3. Beskriv hva du anser som den minste forventede fremgangen (klinisk relevanteforskjell)4. Lag en nullhypotese og en alternativ hypotese5. Bestem teststyrke og signifikansnivå6. Regn ut hvor mange deltakere som må med i hver gruppe (parallellgruppedesign)7. Hva menes med representativitet og generaliserbarhet? De punktene jeg er mest usikker på er 1. 3. 5 og 6. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå