Mr.Fett Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hei jeg oppgraderte maskinen min i vinter og forsøkte å holde meg lav med pengebruken. Det eneste jeg ikke oppdaterte var mitt grafikkort, en AMD Raedon HD 6450. Nå er jeg igjen sugen på å oppgradere litt. Spesielt grafikken. Men er ett nytt grafikkort løsningen eller er det noe annet jeg burde satse på. Jeg har ikke så skrekkelig mye penger. AMD FX 8350 Eight-Core Processor 4.00 GHz 8x Kingston Ram Alt dette på en Gigabyte moderbord med AMD RD9x0 chipset. Hva sier dere? Om grafikkort er veien å gå, er det stor "oppgradring" med Sapphire R9 280 3GB Dual-X GDDR eller ASUS GeForce GTX760? Prisen på de, ligger på hva jeg vill/kan legge ut. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Du vi ta et kvantesprang fra 6450 til GTX 760/Radeon 280/280x Do it For å sette det i perspektiv så hadde jeg et skjermkort i 2006 som var bedre enn ditt 6450. Endret 4. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mr.Fett Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Du vi ta et kvantesprang fra 6450 til 280x. Do it Så Sapphire fremfor Asus? (av disse to) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Asus av de to. MSI er ofte billigst (Good Value) Gigabyte er også bra. PS: Pass på at du har fysisk plass til nytt skjermkort (de er rimelig digre ift 6450) og at du har nok effekt i strømforsyningen din til å dra det. Endret 4. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mr.Fett Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Asus av de to. MSI er ofte billigst (Good Value) Gigabyte er også bra. PS: Pass på at du har fysisk plass til nytt skjermkort (de er rimelig digre ift 6450) og at du har nok effekt i strømforsyningen din til å dra det. Takk for tipset! Surt å måtte legge ut mer nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå