Schreiber Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Jeg er en stor fan av gammel country og heavy metal, og har hørt en del rimelig bra metal-versjoner av mer eller mindre kjente sanger (ta f.eks Alestorms versjon av Barrett's Privateers). En av mine store country-favoritter er Billie Joe Spears, og hun har en rimelig bra sang kalt Crystal Chandelier. Den er bare en av mange klassikere, men den har en del bra "riffs" som er veldig lett å kjenne igjen. Den burde dermed lett kunne "oversettes" til heavy metal. Jeg ville gjort det selv om jeg var flink nok, men er nok ikke i nærheten. Men hva med dere? Tar noen utfordringen og lager en metal-versjon av den? Trenger ikke være med fullt band og hele greia, men en elektrisk gitar er minstekravet, og gjerne en vokalist. Tar helst en kvinnelig vokalist siden originalen er en dame, men en mann går også fint. Crystal Chandelier er om sagt en av mine favoritter, men mange andre burde også gå helt fint. Poenget er å ta en sang som har kjente "riffs" (ikke nødvendigvis på gitar) og som er lett å kjenne igjen uansett om det er metal, hip-hop eller seig blues. Om noen tar utfordringen og synger med er teksten her: http://www.lyricsmania.com/crystal_chandeliers_lyrics_billie_jo_spears.html Endret 4. juni 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå