Enceladus Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Hei, jeg lager et brettspill. Og nå trenger jeg forslag til navn på alskens røverpakk som har vært satt navn på opp gjennom tidene. Jeg forsøker å dele inn i 4 tidsaldere: 1. Steinalder/Jernalder 2. Middelalder 3. Opplysningstid 4. Industrialisering/moderne Jeg trenger forslag til navn på røvere som passer inn i de ulike tidsalderene. Jeg vil helst ikke bruke mer spesifikke begreper som vikinger eller al-Quaida, røvere og terrorister holder. Det er ikke så nøye at det er veldig historisk korrekt, det viktigste for meg er at det passer inn i konteksten til spillet og er sånn noenlunde korrekt. Fantasi og kreativitet er viktigst I tilegg til å dele røverene inn i ulike tidsaldere så har jeg to tilleggskategorier, hav og landgående. Foreløbig har jeg dette: Havgående: -Pirat -Dusørjeger -Kaprer Landgående: -Barbar -Villmann -Banditt -Røver -Plyndrer -Opprører -Revolusjonær -Straffefange -Terrorist -Kriminell Endret 4. juni 2014 av Enceladus Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Eg er litt usikker på kva du eigentleg er ute etter, men det finnes mange synonymer (ord som betyr det same) for røvere. Så eg googla "synonymordbok", trykka meg inn på denne sida http://www.synonymer.no/index.php og søkte på "skurk". Eg fekk då denne lista med resultater: asen avbeist avskum bakbeist bandemedlem banditt bankrøver bedrager bølle fant forbryter forræder fribytter gangster grobian halunk kaprer kjeltring korsar kujon landeveisrøver lovbryter lovovertreder lømmel mafioso marodør merraflåer niding pirat pjalt plyndrer rakker ramp raner ransmann råas råtamp råtass røver sjørøver skarv slubbert slyngel slåp stakkar stimann stratenrøver svin svindler svinebeist tyv tølper ubeist udyr ukjure umenneske usling viking villdyr voldsforbryter voldsmann 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 4. Industrialisering/moderne - advokat - aksjemegler - parkeringsvakt - politiker 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Takk! Og spesielt takk til The Avatar. Det var en lang og god liste. Her har jeg mye å plukke fra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå