Gå til innhold

Hvilken pc burde jeg velge? Gi meg deres meninger?!

Anbefalte innlegg

Dinside.no har lagt ut en guide til 6 pc'er under 10000 kr. Jeg har funnet to som virket interessante, men jeg klarer ikke å bestemme hvilken jeg bør gå for. For å sammenligne kan dere gå her: http://www.dinside.no/php/data/prod_comp.php

Her er pc 1 av 2: http://www.dinside.no/php/art.php?id=94049

Her er pc 2 av 2: http://www.dinside.no/php/art.php?id=94053

Ps. Jeg har adsl.

Hvilken ville dere ha valgt? Og eventuelt hvorfor?

Er dete noen andre i sammenligningen dere ville ha gått for?

Jeg setter pris på support!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, jeg som er en stor PS-Data fan, men etter å ha sett på spesifikasjonene må jeg si at de har blitt slått av Mamoz denne gangen.

Ting som jeg satt pris på hos Mamoz sin PC.

- Bedre RAM!!! 3200 vs 2700

- Bedre skjerm

- SATA harddisk

Det eneste jeg så som var bedre hos PS-Data var:

- Trådløs tasatur/mus

- Slipper å betale frakt hvis du angrer på kjøpet (det er ikke billig å sende en så tung pakke i posten)

Men PS har jo alltid gitt meg så bra service... ;)

Lenke til kommentar
Tips, det kan vere lurt og vente noen dager med å bestille siden Intel kutter prisene, det kan jo hende amd kommer etter :wink:

Vel, det er ingen vits i å vente pga det iallefall. Prisen på en CPU er under 1/10 av total PCen. Og selv om AMD kutter med 50%!!!! så vil det ikke være mere enn ca 300-400 kr. Så først må AMD annonsere at de kutter ned prisene, så må de vente til den datoen, også tar det alltid litt tid før det påvirker det norske markedet... så man kan alltid vente for man får nesten alltid mer for pengene hvis man venter, men ikke vent pga at cpu detter i pris iallefall.

Lenke til kommentar

Sitter også og trykker rundt på nettet og vurderer. Jeg trenger ikke skjerm, og kom over dette tilbudet hos komplett:

Komplett KampanjePC Oktober XP2500+ Barton

Win XP, Dual-512MB, 120GB, Radeon 9600 PRO, 19"

Inneholder:

Avantech Miditower

Abit NF7-S V2.0 nForce 2-SPP/MCP-T hovedkort

USB 2.0 (4 stk) - Firewire (1 stk) - Raid kontroller - Seriell ATA (2 stk) - Gameport -

nVidia nForce2 MCP-T Dolby Digital 5.1 lydkort (digital og analoge utganger/innganger)

AMD Athlon XP2500+ 1.8 GHz Barton Prosessor

EKL Blade - Stillegående CPU Vifte

512 MB PC3200 DDR minne Dual DDR (2 x 256MB)

48X/24x/48x/16x kombinert CD-Brenner og DVD spiller med Software

120 GB Harddisk med 7200 RPM

Sapphire Radeon 9600 PRO "Fireblade" 128MB skjermkort med DVI og TV-Out

nVidia 10/100 Nettverkskort (klar for bredbånd)

LogitechTastatur og Optisk mus, samt Creative Desktop Stereo høyttalere

Software:

Windows XP Home Norsk

Microsoft Works 7.0

Maskinen kommer ferdig testet og klar til bruk, programvare installert og leveres med 3 års garanti og support.

Noen formeninger, sammenlignet med de to andre maskinene som er med i vurderingen over?

Lenke til kommentar
Sitter også og trykker rundt på nettet og vurderer. Jeg trenger ikke skjerm, og kom over dette tilbudet hos komplett:

Noen formeninger, sammenlignet med de to andre maskinene som er med i vurderingen over?

Den PCen du tok med hadde iallefall ikke DVD-brenner.

Lenke til kommentar
Tips, det kan vere lurt og vente noen dager med å bestille siden Intel kutter prisene, det kan jo hende amd kommer etter :wink:

:yes::yes: er jo bare en uke til det skjer så.

Edit: så litt feil. mente at det bare er en uke igjen til Intel kutter sine priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...