Okdokk Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Heisann! Som tittelen sier så har jeg et par spørsmål om feriepengene, da jeg er i en semi-spesiel situasjon. Jeg var i førstegangstjeneste i fjor, så da fikk jeg feriedagene overført til i år. Dette var det ingen problem med, men var litt usikker på feriepengene også, de ble overført også, meste av de i allfall. Totalt fikk jeg 23.79 kroner (yeah!). Jeg har fikk totalt sett basert feriepengene for 3 måneder for i fjor, og 3 i år, dette er også korrekt, ca 5000 fikk jeg, ikke mye, men greit nok. Jeg har 18 feriedager totalt sett, grunnet overføring, men fortsatt bare ca 5000 i feriepenger. Men har hørt at jeg har rett på feriepenger på optill 6 måneder av førstegangstjenesten. Så, her er spørsmålene: 1: Skal feriepengene bli overført sammen med feriedagene? 2: Hvordan fungerer dette med feriepengene av førstegangstjenesten? Sist til slutt, så står det på lønnslippen fra i fjor at det ble trekt feriepenger grunnet overføring. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 6 måneder av førstegangstjenesten? Hva mener du med det? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Se denne artikkelen her: http://www.dinepenger.no/jobb-og-pensjon/faa-ekstra-feriepenger-i-militaeret/194833 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå