Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har tenkt å oppgradere datan nå, for å få kjørt spill mer smooth og kunne spille de nyeste spilla uten lagg.
også lurte jeg på om jeg trenger å oppgradere mer en skjermkorte, dette er hva jeg har nå:

nvidia geforce gtx 570
16g ram
intel core i7-2600k cpu 3,40ghz

skjermkort p8z

jeg vil gjerna ha nvidia igjen storfornøyd mer det jeg har.
har sett litt på gta 770 og 780

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg anbefale Asus gtx 780 DirectCU, Evga sitt eller Gigabyte Gtx 780 windforcer. Asus er meget bra. Msi har også gode kort. Asus er en av de kjøligste og mest lydløse kortene.

Måtte svare deg på denne, hvorfor er asus bedre en evga, msi osv. Har selv 3 x evga axc sc 780ti som jeg knapt hører, ja jeg er i pirke modus. Hehe.

Og ja har brukt begge med dual vifter, bra alle.

Til tråd starter: Vil si litt bedre, men lexus 450h er bedre å kjøre enn en auris?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

jeg ser geforce gtx 780 ligger 1000kr dyrere en 770, er det stor forskjellig på de?

er det mer en bare litt bedre ytelse, betaler jeg gjerne 1000kr mer :)

Hvis du ser på testene til hardware.no av disse kortene (referanseversjonene av GTX 770 og 780) yter 780 gjennomsnittlig ca. 25% bedre enn 770 (1080p med de innstillingene hardware.no har brukt, som ikke nødvendigvis er veldig fornuftige...). Men dette varierer veldig fra spill til spill (for Sniper Elite V2 og BattleField 3 er 780 ca. 15+% bedre enn 770, mens for Metro 2033 og Hitman: Absolution er det over 30% bedre).

Hvis du får et referanse GTX 770 for 2200 kr, ville jeg ikke betalt mer enn 2750 for et referanse GTX 780. Men det er meg (jeg kjører GTX 750 Ti, og er fornøyd med det) :-)

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Da vil jeg anbefale Asus gtx 780 DirectCU, Evga sitt eller Gigabyte Gtx 780 windforcer. Asus er meget bra. Msi har også gode kort. Asus er en av de kjøligste og mest lydløse kortene.

Måtte svare deg på denne, hvorfor er asus bedre en evga, msi osv. Har selv 3 x evga axc sc 780ti som jeg knapt hører, ja jeg er i pirke modus. Hehe.

Og ja har brukt begge med dual vifter, bra

Sier ikke at Asus er bedre. Jeg nevner bla Evga, msi m.m. da de har gode kort. Av erfaring vet jeg at Asus er kjølig, bra kvalitet og stille.

Lenke til kommentar

Halla!

Har mye likt ditt oppsett, i7 og hovedkort men GTX 580 osv.. Jeg tror jeg kommer til å gå for ett GTX 780 kort, litt har med at jeg faktisk har greit råd til det, men det vil holde en grei standard fremover i tid..

Med så gode deler ellers er det lite vits for meg også og bytte CPU når alt var i sin tid top-class,

Hvis du velger GTX 780 så har jeg hørt EVGA skal være kanskje det beste merket. Mange som sier det er premium kort og er meget fornøyde med det så dette tenkte jeg å kjøpe:

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/781984

Det koster jo da rundt 4k men ser veldig lekkert ut..

Ellers har du jo denne listen også som viser Top 10 mest populære skjermkort

https://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=5828&listGroup=10488

jeg må uansett ha nytt fordi vifta tok kvelden på det jeg har nå :)

Lenke til kommentar

I spill der en passerer 2GB minne vil 780 være endel bedre, da det har 3GB mot 2GB 770.

I dag er det ikke så mange spill som trenger mer enn 2GB, men ser første "Next gen"-spill Watch Dogs trives mye bedre med 3GB, det kan være at 2GB blir litt smått de neste året.

770 er vel bedre value for money,da 780 kosher fra 3500kr.

Lenke til kommentar

Halla!

Har mye likt ditt oppsett, i7 og hovedkort men GTX 580 osv.. Jeg tror jeg kommer til å gå for ett GTX 780 kort, litt har med at jeg faktisk har greit råd til det, men det vil holde en grei standard fremover i tid..

Med så gode deler ellers er det lite vits for meg også og bytte CPU når alt var i sin tid top-class,

Hvis du velger GTX 780 så har jeg hørt EVGA skal være kanskje det beste merket. Mange som sier det er premium kort og er meget fornøyde med det så dette tenkte jeg å kjøpe:

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/781984

Det koster jo da rundt 4k men ser veldig lekkert ut..

Ellers har du jo denne listen også som viser Top 10 mest populære skjermkort

https://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=5828&listGroup=10488

jeg må uansett ha nytt fordi vifta tok kvelden på det jeg har nå :)

Lite vits å kjøpe EVGA referance, da alle referance-kort er like.

Skal du ha EVGA er det ofte Classified som regnes som det beste av alle.

Ellers kan jeg anbefale Gigabyte 780 GHz versjonen, har ett selv og det kjører 1142MHz out of the box før noe overklokking. Referance skal kjøre 902MHz out of the box. (Pr spec skal GHz edition kjøre 1071MHz out of the box, men mitt kjører som sagt mer.) Du vil nok få referance-kort som kjører godt opp mot 1000mhz out of the box også om du er heldig.

Lenke til kommentar

I spill der en passerer 2GB minne vil 780 være endel bedre, da det har 3GB mot 2GB 770.

I dag er det ikke så mange spill som trenger mer enn 2GB, men ser første "Next gen"-spill Watch Dogs trives mye bedre med 3GB, det kan være at 2GB blir litt smått de neste året.

Hvis det kun er VRAM som er argumentet for 780 over 770 kan man jo like godt velge 280 eller 280X...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det kun er VRAM som er argumentet for 780 over 770 kan man jo like godt velge 280 eller 280X...

Ikke bare VRAM da, 780 er et reelt bedre kort enn 770, ikke slikt som forrige generasjon da 670 og 680 var stortsett samme kortet..

280 og 280X er fine kort det, men trådstarter sa spesifikt at han ønsket NVidia,og nærmere bestemt forskjellen på 770 og 780.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er Nvidia must? Visst ikke så bør absolutt sjekke ut AMD 290 som er et meget godt kort for pengene og det kommer med 4GB minne som kan være veldig hendig å ha framover da "nextgen" titlene kommer til å kreve en god del minne om man tar utgangspunkt i Watch Dogs.

Pc spillene blir gjerne portet fra konsollene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Låner denne tråden litt selv her nu :D

Hvilket kort er egentlig best av disse to modellene her:

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/782228?CKS=PCW#!tab:reviews og

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/781984?CKS=PCW

Uten om en liten prisforskjell på 416 kr.

Det ene kortet skal jo være oc fra fabrikken og det er nå litt billigere en standard modellen av kortet som igjen er litt dyrere.

Er de jeg oppe til vurderer, skal ha to stk av ett av dem :)

Lenke til kommentar

Låner denne tråden litt selv her nu :D

Hvilket kort er egentlig best av disse to modellene her:

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/782228?CKS=PCW#!tab:reviews og

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/781984?CKS=PCW

Uten om en liten prisforskjell på 416 kr.

Det ene kortet skal jo være oc fra fabrikken og det er nå litt billigere en standard modellen av kortet som igjen er litt dyrere.

Er de jeg oppe til vurderer, skal ha to stk av ett av dem :)

Det dyreste kortet har en kjøler som bedre takler dårlig luftflyt, så det vil nok støye mindre.

Det billigste kortet yter litt bedre, men vil bråke litt mer når du bruker begge kortene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Låner tråden selv, håper noen kan svare meg. Har lyst på et nytt skjermkort, men er ikke villig til å betale masse penger for et. Noen som har en formening om hvilket kort som er "best bang for the buck?" Er 770 et godt alternativ på tilbud, eller er det noen av de nye AMD kortene som er bedre, kanskje billigere? Spiller Skyrim, Minecraft, CIV 5, BF4, Far Cry 3 etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...