SirOlsen Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Hei alle sammen! Jeg har gjennom mange år vært svoren PC tilhenger og har vært fornøyd med dette. Men nå holder min trofaste Acer Aspire 8930G å synge på aller siste vers, noe som er synd, da jeg har vært veldig glad i- og fornøyd med denne. For å gjøre en lang historie kort, har jeg vært svært lenge i tankeboksen nå i forhold til om jeg skal kjøpe ny PC laptop, eller om jeg nå skal prøve Mac. Valget har falt, og det BLIR macbook pro 15". Men det jeg trenger litt råd/hjelp til, er først og fremst at mitt eget bruk av maskin har endret seg veldig de siste årene. Før gikk det mye på gaming (feks wow og liknende). men dette har gått over til null og jeg driver for det meste nå bare med teksbehandling, nettsurfing og foto/video. Jeg har nylig kjøpt meg et GoPro kamera som jeg bruker på mine fluefisketurer, men min nåværende maskin takler ikke å redigere HD video fra dette kamera.. Jeg ønsker derfor en macbook pro so tygger videor lett. Spørsmålene jeg har gnuget mye på er hvorvidt trenger jeg å kjøpe den råeste pakka til ca 21000, eller kan jeg slippe unna med en billigere modell som gjør vel så bra jobb for meg? Eller burde jeg kanskje gå for å kjøpe en brukt? Burde jeg går for 16 ram, eller holder det med 8?.. Som dere ser, beslutningen er tatt, det er bare valget på HVILKEN macbook pro jeg trenger for å gjøre jobben jeg trenger uten problem, som jeg ønsker deres innspill på. På forhånd takk! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Du får aldri nok juice når du skal redigere video. Gå for det du har råd til. Fordelen er at du slipper å oppgradere på en stund og sånn sett betaler det seg over tid. Lenke til kommentar
SirOlsen Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Det er litt i den banen jeg har tenkt også, for så vidt Men det er ikke hver dag man seriøst vurderer å svi av 20k her i gården, så det er greit å vurdere alternativer. Takk for innspill. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Lag deg en konto på studenttorget, så får du om lag 10% rabatt. Ingen sjekker om du er student eller ei, hverken der eller hos apple ved kjøp. Om du venter en ukes tid eller to så er det nok også en back to school-kampanje. Tidligere har det da vært snakk om at man i tillegg får et gavekort på 600kr som kan brukes i iTunes eller appstore.Hvorvidt du trenger innstegsmodellen eller den litt mer pimpa versjonen med dedikert grafikk kommer vel ann på hvor seriøs du tar den videoredigeringa og hvor ofte du fikler med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå