El-Hadji Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bør man formatere når man installerer ny prosessor? Nå har jeg en amd t-bird 1400MHz og den nye jeg får er en amd xp 2500+(barton) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bør man formatere når man installerer ny prosessor?Nå har jeg en amd t-bird 1400MHz og den nye jeg får er en amd xp 2500+(barton) XP-serien har noen nye funksjoner som T-bird ikke har, så det er lurt å installere på nytt (mener å huske at Windows ikke finner disse egenskapene i prosessoren med mindre man installerer på nytt). Installerer man derimot en ny prosessor i samme serie (f.eks. XP1800 til XP2800) er det ikke nødvendig å installere på nytt. Lenke til kommentar
esk Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 En del ting finnner Wintendo aldri ut selv, som hvordan sette riktig l2 cache størrelse... Må settes manuelt i registry. Uansett Tweakxp gjør så du får enablet de funksjonene i xp som eventuelt ikke måtte være ytnyttet Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ellers er det fort gjort å boote fra winxp cd'n å trykke på repair installation... da legges windows inn på nytt, men du beholder gamle innstillinger og filer Det gjorde susen for meg, da jeg fikk blåskjerm ved bytte til nyere cpu Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg tror jeg tar en formatering. begynner å bli litt lenge siden sist.. Ellers takk for tipsene. Jeg gleder meg som en unge.. Lenke til kommentar
flyby Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 En del ting finnner Wintendo aldri ut selv, som hvordan sette riktig l2 cache størrelse... Må settes manuelt i registry :o Har akkurat byttet HK, RAM og cpu(Barton 2500+ og reinstalert rubb og stubb. Må likevel L2 cachen settes manuelt?? Flyby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå