Gå til innhold

Søker gode råd til oppsett av ny maskin

Anbefalte innlegg

Her følger det oppsettet jeg ser for meg etter en ettermiddag på liksomshopping :)

Ingenting er bestilt ennå, så om noen ser plass til forbedring så kom gjerne med innspill! Mitt budsjett ligger på rundt 8000,- det bør helst være inkludert en ok skjerm.

Kabinett: Cooler Master CM6902 - 595,- (Komplett.no)

CPU: Intel i5-4670K - 1799,- (Komplett.no)

CPU-kjøling: Intel TS13X Liquid - 645,- (Multicom.no)

Hovedkort: ASRock H97M Pro4 - 621,- (usikker på dette) (Multicom.no)

Ram: Kingston Hyperx Blu 8gb 1600mhz DDR3 - 642,- (Multicom.no)

PSU: Cooler Master V650s 650w - 599,- (Komplett.no)

GPU: Asus Geforce GTX760 2gb - 1998,- (Komplett.no)

Dette er det jeg har sett meg ut så langt, total kostnad blir 6799,- uten frakt.

Håper på gode tilbakemeldinger, på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å sette sammen en maskin til det budsjettet som du har. Hva skal du bruke den til? Om det er til gaming vil jeg råde deg til å øke budsjettet med i allefall 2000,- Selv det skal holde hardt. Er det bare for litt surfing og lett gaming kan du sikkert få til noe med 8000,- men da blir det deretter.

På netonnet.no kom jeg frem til 8500,- for:

SSD, HDD og Ram.

en DVD-spiller, R4-kabinett og en 24" skjerm.

videre et HK, en CPU og en kjøler.

En PSU og et Skjermkort har jeg også tatt med.

Det jeg ikke har tatt med er mus, tastatur og OS.

Kuttliste: Om du ser at dette blir i meste laget kan du kutte på CPUen og velge en billigere. På HK kan du også skrape noen kroner ellers tror jeg ikke du kan få det så mye billigere en det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei Bytrollet, takk for et meget godt svar :)

Maskinen skal brukes til gaming i hovedsak ja, men jeg spiller omtrent bare WoW :w00t:

Så jeg ser for meg at jeg vil bygge en pc som kjører WoW på Ultra både nå og etter neste expansion (som visstnok skal oppgradere grafikken litt og høyne kravet til pc`n man spiller på)

Utover det så spiller jeg Football Manager og det krever ikke all verden :wee:

Lenke til kommentar

Forslaget mitt skal ikke ha noen problemer med det. Men som tidligere skrevet, det er vanskelig å sette opp en komplett maskin for 8K. Bare OS alene koster nesten 1000,- så kommer skjermen på 1000,- og da er det ikke mye igjen til selve maskinen.

Så 10 000,- er vel nesten et minimum om du skal kunne kalle det en gamingPC. Du kan også gjøre det enkelt og rett og slett kjøpe denne fra Komplett.no

Lenke til kommentar

Forslaget mitt skal ikke ha noen problemer med det. Men som tidligere skrevet, det er vanskelig å sette opp en komplett maskin for 8K. Bare OS alene koster nesten 1000,- så kommer skjermen på 1000,- og da er det ikke mye igjen til selve maskinen.

Så 10 000,- er vel nesten et minimum om du skal kunne kalle det en gamingPC. Du kan også gjøre det enkelt og rett og slett kjøpe denne fra Komplett.no

Kan få mer for pengene ved å bygge selv. Men i3 og 260x vil passe fint til ditt behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...