VargAamo Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Bli med på tur i verdens nest høyeste bygning.FOTOESSAY: Taipei 101 (Ekstra) Lenke til kommentar
olejoa Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Heftig fart på heisen, 600 meter i sekundet...aka 2160km/h..! Må si, imponerende;) 3 Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Ups Da skal det være fikset, takk for tipset! Lenke til kommentar
stBernhardsKløen Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Tenk konsekvensene av at noen hadde hacket seg inn i systemet som styrer kula og fått den til å svinge MED svingningene som vinden. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 (endret) Tenk konsekvensene av at noen hadde hacket seg inn i systemet som styrer kula og fått den til å svinge MED svingningene som vinden. Tror du den styres av et datasystem da? Jeg ser for meg datasystem på overvåking, men kanskje ikke på styring av selve kula og støtdemperne Men mulig jeg er helt på jordet også da Endret 3. juni 2014 av TXD1979 Lenke til kommentar
stBernhardsKløen Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Tenk konsekvensene av at noen hadde hacket seg inn i systemet som styrer kula og fått den til å svinge MED svingningene som vinden. Tror du den styres av et datasystem da? Jeg ser for meg datasystem på overvåking, men kanskje ikke på styring av selve kula og støtdemperne Men mulig jeg er helt på jordet her også da Det kan vær at den styres mekanisk, men sannsynligvis ikke (7 min. intervaller og hydraulikk). Ville hvertfall gjettet på datastyring. Men det er sikkert heavily protected. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Artig, siden det er overskriften kan man jo nevne at den nok ikke er nest høyest lengre. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 (endret) "På nedturen begrenses hastigheten til «bare» 600 meter i minuttet, men dotter i ørene får du begge veier."Synd dette ikke er en akselerasjon Endret 3. juni 2014 av dbass Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Tenk konsekvensene av at noen hadde hacket seg inn i systemet som styrer kula og fått den til å svinge MED svingningene som vinden. Tror du den styres av et datasystem da? Jeg ser for meg datasystem på overvåking, men kanskje ikke på styring av selve kula og støtdemperne Men mulig jeg er helt på jordet her også da Det kan vær at den styres mekanisk, men sannsynligvis ikke (7 min. intervaller og hydraulikk).Ville hvertfall gjettet på datastyring. Men det er sikkert heavily protected. Ja du har kanskje rett i det Jeg stusset bare siden det sto "... og det hele fungerer mer eller mindre av seg selv" under det ene bildet Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 "Slik lagde de en av verdens høyeste bygninger" Kunne tatt med litt av hvordan de lagde den også, byggingen etc siden det er det står øverst 1 Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Demperen kostet NT$132 millioner (US$4 millioner), så ikke fullt så dyr som det høres ut som. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Demperen kostet NT$132 millioner (US$4 millioner), så ikke fullt så dyr som det høres ut som. Helt riktig ?det er snakk om taiwanske dollar. Jeg fikk inn og spesifiserte det nå :-) Lenke til kommentar
G Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Man må jo ikke besøke byggningen for å se kula i aksjon. Et enkelt Google-søk fremskaffer f.eks. følgende video. Noen av damene høres jo nesten ut som om har orgasme i videosnutten: Endret 4. juni 2014 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå