Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar PC svartner når den løftes opp

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Bærbar PC av typen Acer Aspire TimelineX. Denne har helt ut av det blå begynt å svartne (Skrur seg av øyeblikkelig som om den mister all strøm) når jeg løfter den nede i høyre hjørne. Noen som har peiling på hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Får du startet den på batteriet? Hvis ikke så er batteriet gåent og du har dårlig kontakt til strøm

Lenke til kommentar

Har opplevd maskiner hvor det har vært litt slark i festet til batteriet, sånn at når man løftet maskinen beveget batteriet seg akkurat nok bak at det mistet kontakten med maskinen..

Se om det er en skyveknapp for å låse fast batteriet, eller hold batteriet på plass mens du løfter maskinen på samme måte og se om den slår seg av.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Fikk den til å svartne, før jeg prøvde å starte den opp igjen på batteristrøm, det fungerte ikke. Tok så ut batteriet og satte det på plass igjen, fikk da en vellykket oppstart. Etter dette har den ikke gått i svart. Har fått varsler tidligere om jeg bør vurdere å bytte batteri, men er en stund siden sist nå.

Så da sitter jeg igjen med en liten tvil om problemet ligger i det Kakeshoma nevner, eller om det er batteriet som nærmer seg slutten?

Lenke til kommentar

Har en TimelineX 5820TG selv som har akkurat samme symptom. Men jeg løfter med høyre hånd med tommel oppå maskinen og 4 fingre under ca på midt. Problemet startet etter jeg demonterte pc for andre gang og byttet kjølepasta. Den slår seg av som om den mister all strøm. Skal sjekke hvordan det er med batteriet om det ikke er festet bra nok.

eller om det er batteriet som nærmer seg slutten?

Last ned hwmonitor fra cpuid.com (gratisversjonen holder)

Nederst ser du batterikapasitet fra fabrikk, og kapasitet nå. Sammenlign verdiene når batteriet er oppladet.

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en TimelineX 5820TG selv som har akkurat samme symptom. Men jeg løfter med høyre hånd med tommel oppå maskinen og 4 fingre under ca på midt. Problemet startet etter jeg demonterte pc for andre gang og byttet kjølepasta. Den slår seg av som om den mister all strøm. Skal sjekke hvordan det er med batteriet om det ikke er festet bra nok.

eller om det er batteriet som nærmer seg slutten?

Last ned hwmonitor fra cpuid.com (gratisversjonen holder)

Nederst ser du batterikapasitet fra fabrikk, og kapasitet nå. Sammenlign verdiene når batteriet er oppladet.

Gjør det, og kom gjerne med et lite innlegg her når du har kommet frem til noe.

Takk for tipset, skal testes! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...