Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor står jeg?!

Anbefalte innlegg

Hei, gutt 19 her.

For rundt ett halvt år siden møtte jeg en jente som jeg studerer sammen med. Vi hadde ikke snakket før men fant tonen veldig raskt. To helger etter var vi ute sammen og det ble litt småklining. Dette bygde videre, og det siste halve året har det blitt klining, kosing og sex. Men vi har vert veldig klare på at vi bare er venner, og at det blir sånn.

Ting utviklet seg videre for et par uker siden da ord som "savnet deg" og "glad i deg" begynte å dukke opp. Og de ble en naturlig del av samtalene. Idag kom jeg vel frem til at jeg føler noe mer for henne, selv om det var vanskelig for meg å innrømme ovenfor meg selv. Jeg skulle liksom ikke være den som ødela dette hadde jeg bestemt meg for. Dette har jeg ikke fortalt, henne enda. Og usikker på om jeg skal gjøre det.

I helga var hun på hyttetur med en vennegjeng. Det var også folk på nabohytta. Tre gutter på 22. Disse kom over på kvelden og festet sammen med dem. Før de hoppa i jacuzzien.

Den ene av disse guttene kjenner jeg selv. Ikke godt vel å merke, men har møtt på gutten og snakka litt me han oppigjennom årene. Han gjor det nylig slutt med kjæresten. Jenta jeg studerer med fant tonen me ham og det ble en del klining utover kvelden. Ikke noe mer, vi har blitt enige om at vi ligger med hverandre, ikke andre.

Nå snakker hun mye med gutten, får et lurt smil når han kommer opp i samtaler, og har planer med ham.

Jeg er ikke glemt, det vet jeg, hun er fortsatt interresert i henge med meg. Kosing, klining, sex og "glad i deg" eksisterer fremdeles.

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Bør jeg fortelle henne hvordan jeg føler rundt henne, og da muligens gjøre alt kleint mellom oss?
Bør jeg la være?

Hva me denne nye gutten?

Hvor står jeg?

Endret av spollx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som at hun trives i ditt selskap, så kanskje det er best at du bare fortsetter med å få henne til å føle seg bra, og ikke lar følelsene gjøre det kleint for dere. Det er kanskje det beste kortet du har inntil videre. Bare vær deg selv. Kanskje hun er klar for å involvere seg mer følelsesmessig en annen gang, men ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar

Hei, gutt 19 her.

For rundt ett halvt år siden møtte jeg en jente som jeg studerer sammen med. Vi hadde ikke snakket før men fant tonen veldig raskt. To helger etter var vi ute sammen og det ble litt småklining. Dette bygde videre, og det siste halve året har det blitt klining, kosing og sex. Men vi har vert veldig klare på at vi bare er venner, og at det blir sånn.

Ting utviklet seg videre for et par uker siden da ord som "savnet deg" og "glad i deg" begynte å dukke opp. Og de ble en naturlig del av samtalene. Idag kom jeg vel frem til at jeg føler noe mer for henne, selv om det var vanskelig for meg å innrømme ovenfor meg selv. Jeg skulle liksom ikke være den som ødela dette hadde jeg bestemt meg for. Dette har jeg ikke fortalt, henne enda. Og usikker på om jeg skal gjøre det.

I helga var hun på hyttetur med en vennegjeng. Det var også folk på nabohytta. Tre gutter på 22. Disse kom over på kvelden og festet sammen med dem. Før de hoppa i jacuzzien.

Den ene av disse guttene kjenner jeg selv. Ikke godt vel å merke, men har møtt på gutten og snakka litt me han oppigjennom årene. Han gjor det nylig slutt med kjæresten. Jenta jeg studerer med fant tonen me ham og det ble en del klining utover kvelden. Ikke noe mer, vi har blitt enige om at vi ligger med hverandre, ikke andre.

Nå snakker hun mye med gutten, får et lurt smil når han kommer opp i samtaler, og har planer med ham.

Jeg er ikke glemt, det vet jeg, hun er fortsatt interresert i henge med meg. Kosing, klining, sex og "glad i deg" eksisterer fremdeles.

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Bør jeg fortelle henne hvordan jeg føler rundt henne, og da muligens gjøre alt kleint mellom oss?

Bør jeg la være?

Hva me denne nye gutten?

Hvor står jeg?

du er forelska i en bitch mann , la hun gå eller bare ta deg en sjapp av og til man vet aldri kanskje hun får følelser til slutt, virker som hun er interissert i deg bare som Fuck body kanskje hun venter på at du skal si noe, gjør hun sjalu på fester kyss med andre eller flørt med andre se hvordan hun reagerer blir hun sur da liker hun deg. Men som sagt tror hun er bitch, burde holde deg unna disse playere. Endret av lion22
Lenke til kommentar

(...)

Kompliserte forhold er kompliserte, hva var arguemntene deres for å forbli bare venner og ikke noe mer? Var det noen argumenter?

Vel argumentene der gikk vel i at å ikke risikere vennskap og at det kunne bli rart å omgås hverandre.

Vi møtes jo tross alt daglig.

Lenke til kommentar
Vel argumentene der gikk vel i at å ikke risikere vennskap og at det kunne bli rart å omgås hverandre.

Så dere var redde for at ett forhold skulle ødelegge for vennskapet, men så ikke at litt klining og sex skulle påvirke vennskapet. Det synes jeg var litt naivt, selv om det er folk som fint klarer fint det friends with benefits kjøret er det veldig risikabelt da det fort kan danne seg følelser hos en av deltagerene.

Men nå har jo det allerede skjedd, så nå ville jeg anbefale å bare manne deg opp og plante flagget hvor du vil ha det. Du kan egentlig ikke tape på det, enten får du hva du vil og dere innleder ett forhold, hvis ikke det blir ett forhold og hun faktisk er en god venn vil ikke det gjøre ting kleint, hvis ingen forhold og det viser seg at hun gjør ting kleint har du mistet en dårlig venn...

Lenke til kommentar

Så dere var redde for at ett forhold skulle ødelegge for vennskapet, men så ikke at litt klining og sex skulle påvirke vennskapet. Det synes jeg var litt naivt, selv om det er folk som fint klarer fint det friends with benefits kjøret er det veldig risikabelt da det fort kan danne seg følelser hos en av deltagerene.

Men nå har jo det allerede skjedd, så nå ville jeg anbefale å bare manne deg opp og plante flagget hvor du vil ha det. Du kan egentlig ikke tape på det, enten får du hva du vil og dere innleder ett forhold, hvis ikke det blir ett forhold og hun faktisk er en god venn vil ikke det gjøre ting kleint, hvis ingen forhold og det viser seg at hun gjør ting kleint har du mistet en dårlig venn...

Er vel egentlig det jeg også kom frem til. Har laget planer med jenta til helga. Jeg får fortelle henne da hvordan det er jeg føler. Håper alt ordner seg. Ekstra kjipt hvis det blir kleint, jeg har ikke noe annet valg enn å omgås med henne...

Hun har planer med han andre før meg da, så blir vel litt ekstra nervøs av det også...

Poster en update her når det er gjort for de som er interresert.

Takk for alle svar.

Endret av spollx
Lenke til kommentar

Den der "friends with benefits" mentaliteten er noe reinspikka tøv synes jeg. Av alle tilfeller jeg kjenner til som har prøvd seg på det så har ingen klart seg lenge uten at følelser blir en del av ligninga. Jeg tror bare det rett og slett ikke går an å involvere seg selv så intimt med en annen person uten at man får en tilknytning til den personen.

Hele tankegangen bak dette moderne "eksperimentet" er helt uforståelig for meg. Man velger å gjøre det slik for å bevare vennskapet? Hva? Så ekstremt bakvendt. Hvis man er venner og man trives med hverandre og har sex sammen, hvorfor i all verden ikke kalle det et forhold? Det er jo det det er! Eller hva er det folk forestiller seg at et forhold er?

Nei, hele den tankegangen der oser av en umoden, sexfiksert, moderne verden med commitment issues.

Så til trådstarter, bare å gjøre det de andre her sier. Hvis du har følelser for jenta så gjør det klart. Alle forhold er en risiko å ta, men utfallet kan uansett ikke bli verre enn hvis du ikke prøver. Håper det går bra og hun blir din. :)

Lenke til kommentar

Jeg tok en sjangs idag. Sa det rett som det var, kort og enkelt. Fikk et stort smil og hun var ganske sjokka. Så lo hun. Jeg trodde et øyeblikk at hun ikke tok meg seriøst.

Det hele endte med at jeg fikk positiv respons. Han andre var en venn, og bare en venn. Jeg derimot var en annen sak.

Skuldrene mine er senket, jeg er lettet og bittelitt oppe i skyene.

Tusen takk alle, utrolig takknemlig.

Og til Henrik2k lenger oppe, jeg trengte å høre det fra dere for å manne meg opp! Det var vel dere som dytta meg over kanten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tok en sjangs idag. Sa det rett som det var, kort og enkelt. Fikk et stort smil og hun var ganske sjokka. Så lo hun. Jeg trodde et øyeblikk at hun ikke tok meg seriøst.

Det hele endte med at jeg fikk positiv respons. Han andre var en venn, og bare en venn. Jeg derimot var en annen sak.

Skuldrene mine er senket, jeg er lettet og bittelitt oppe i skyene.

Tusen takk alle, utrolig takknemlig.

Og til Henrik2k lenger oppe, jeg trengte å høre det fra dere for å manne meg opp! Det var vel dere som dytta meg over kanten.

Brofist-random-30713110-500-484.jpg

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...