danielsc Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 en kompis av meg som alltid har hatt 2re og 3re i norsk helt siden 8 gikk ut av 10 nå med 6 som karakter, mens jeg endte opp med 4. det er merkelig fordi han ber meg alltid sjekke gjennom alle norsk innleveringer og han har minst 1 skrivefeil annenhver setning. samme i engelsk bare at jeg fikk 6 og han fikk 4 er det forskjell fra lærer til lærer hva slags karakter du får? hvis ja så hadde jeg gått ut med et dobbelt så høyt snitt enn det jeg gjorde om jeg hadde gått på samme skole som han -.- Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Det kan variere fra lærer til lærer. Men vet du noe om hvilke karakterer han har fått denne terminen? Han kan umulig ha fått 2ere og 3ere på innleveringer, for så å ha gått ut med 6 i standpunkt. Han må ha skjerpet seg veldig det siste året/halvåret. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Du glemte kanskje å legge med den selvsagte 500,- lappen når du leverte innleveringene? Da ryker karaktere raskt. 5 Lenke til kommentar
danielsc Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Det kan variere fra lærer til lærer. Men vet du noe om hvilke karakterer han har fått denne terminen? Han kan umulig ha fått 2ere og 3ere på innleveringer, for så å ha gått ut med 6 i standpunkt. Han må ha skjerpet seg veldig det siste året/halvåret. jeg skjønner det ikke jeg heller. og ja jeg har sett tentamen etc og jeg har kjent han siden 6. jeg vet hvor dårlig han er i norsk. dette har irritert meg i hele dag. Lenke til kommentar
Bruker-308370 Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg ville ikke ha tenkt noe spesielt over dette, selv om det er irriterende. Karakterene fra ungdomsskolen teller ingenting. Saken blir vel annerledes når han begynner på VGS regner jeg med. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Lærere er vel forskjellige da... Men det blir jo spennende for deg å se hva han får på VGS, tror nok de er strengere når det gjelder karakterer der. Men hvis du mener at din karakter er ufortjent, kan du klage(hvis du har grunnlag for det). Kan ikke en mulighet være at han har løyet om karakteren? Lenke til kommentar
danielsc Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Lærere er vel forskjellige da... Men det blir jo spennende for deg å se hva han får på VGS, tror nok de er strengere når det gjelder karakterer der. Men hvis du mener at din karakter er ufortjent, kan du klage(hvis du har grunnlag for det). Kan ikke en mulighet være at han har løyet om karakteren? nei han sendte bilde men ja, får se til neste år Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Noen er heldigere enn andre... Lenke til kommentar
Magnisx Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 (endret) Hvorfor bry dere? Dere har vært venner lenge nå sier du, så du kan i det minste unne han en bra karakter uansett om han fortjener den eller ikke. Herregud, det er jo bare en karakter fra 10. klasse som blir borte etter vgs uansett.. Skjerp deg. Endret 4. juni 2014 av Magnisx 3 Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Det er veldig viktig å ikke sammenlikne seg selv med andre, det kan knekke selvtillitten. Tenk på deg selv som din konkurrent, og drit i hva andre får. Ja, det kan være urettferdig, men samtidig tjener man mye mer på å få en fortjent karakter og lære av det, enn å få en ufortjent karakter og leve i visshet om at man er super i faget selv om man ikke er det. Da er det jo du som tjener på situasjonen, og er den heldige. Nå vet ikke jeg om det du sier stemmer, men det er viktig å ha i bakhodet at du er den eneste du konkurrerer mot. Som det allerede har blitt nevnt her: ikke la slike filleting ødelegge et vennskap. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Det er veldig viktig å ikke sammenlikne seg selv med andre, det kan knekke selvtillitten. Tenk på deg selv som din konkurrent, og drit i hva andre får. Ja, det kan være urettferdig, men samtidig tjener man mye mer på å få en fortjent karakter og lære av det, enn å få en ufortjent karakter og leve i visshet om at man er super i faget selv om man ikke er det. Da er det jo du som tjener på situasjonen, og er den heldige. Nå vet ikke jeg om det du sier stemmer, men det er viktig å ha i bakhodet at du er den eneste du konkurrerer mot. Som det allerede har blitt nevnt her: ikke la slike filleting ødelegge et vennskap. Tja, man har jo de som VET de ikke har fortjent karakteren, og gliser hver gang de tenker på den. Jeg tipper vedkommende her nok er en av dem. Har selv lurt på om sensor har røyket sokker etter å ha fått bestått i kurs jeg overhodet ikke har hatt kontroll på (vi snakker universitetsnivå her). Men, man kan være heldig og treffe med en god del gambling - da kan sånt skje. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Skjønner at det kan være irriterende, men snu det og bruk det som motivasjon. Tenk at: hvis han får 6, da skal faen meg jeg også få 6. Lykke til videre med karakterene 1 Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Jeg var i samme posisjon i 10. klasse. I kunst og håndtverk fikk jeg mye 2re og 3re på kjedelige innleveringer, tegning og maling.... Jeg gikk ut med 6 i standpunkt fordi jeg fikk 6 på aller siste oppgave som vi bare brukte noen uker på å gjøre. De baserte vist nok hele standpunktkarakteren kun på den oppgaven sa dem. Jeg skal ikke klage, men det er jo utrolig urettferdig for de andre som kanskje gikk kraftig ned i karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå