Mozzie Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Hei! Jeg har en ASUS PC og har hatt den nå i to år ca. Jeg har ikke opplevd noe som helst form for problemer med PCen, helt til nå. De siste ukene så har jeg opplevd at den går mye treigere enn til vanlig og at den "bråker" en del mer. Jeg bruker den til enkle ting som å surfe på nettet, se på filmer,serier osv. (laster ned). Og til å game Dota 2. Da jeg gamet dota 2 før, opplevde jeg aldri noe form for delay eller lagg og jeg spilte på høyeste grafikken som var mulig. Men nå så lagger jeg en del og har en del delay selv om jeg spiller på den nest dårligste grafikken. Har ikke lyst til og reformatere hele pcen, så lurte på om det er noe annet jeg kan gjøre for og fikse dettE? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 kjør en scan med malware antibytes og virusscan. Sjekk installerte program-listen om det er noen rare programmer der. Sjekk prosesser om det er noe som kjører i bakgrunnen, og hva som tar opp mye systemkraft. Lenke til kommentar
Mozzie Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Har et virusprogram, F-Secure, holder og kjøre scan med den? Har vært gjennom installerte programmer, ingen rare programmer. Og heller ingen prosesser som kjører i bakgrunnen som tar mye systemkarft. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 F-Secure ser ikke etter de samme tingene som malwarebytes. Kan også sjekke om det bare er nedstøvede vifter, men tipper en formatering her hadde gjort jobben hvis du ikke finner noe som hemmer pc'en. Lenke til kommentar
Mozzie Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Okei, skal prøve malwarebytes. Ja, tror det er en del støv der. Hvordan kan jeg rense støven på en bærbar PC? Og hvordan kan jeg reformatere PCen, uten CD? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 (endret) Se i taskmanager/oppgavebehandler under fanen performance/ytelse. Hvor mye CPU og RAM bruker den? Edit: Hvilken PC-modell er det? Så kan jeg se om jeg finner ut hvordan det er best å rense den for støv. Endret 3. juni 2014 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Mozzie Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Det er en; ASUS K53SM 15.6" HDGeForce GT630 2 GB,Core i5-2450M,6GB RAM, 500GB HDD,DVD±RW,BT,W7 Home Prosessorbruk er på rundt 14%-22% Minne er på 3,80 GB Fysisk Minne (MB) Totalt: 6054 Hurtigbufret: 1724 Tilgjenglig: 2140 Ledig: 490 System Referanser 32866 Tråder 1245 Prosessor 104 Oppetid Fastlagt (GB) 4/11 Kjerneminne (MB) Sidevekslet 297 Ikke sidevekslet 113 Vet ikke hva jeg skulle se etter, så jeg bare listet opp alt som sto der Nettverket er på 65mbps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå