Gå til innhold

Bytte "default-browser" i MSN Messenger 6.0 - muli

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har nylig innstallert Avant Browser over Exploreren, og lurer på om det er mulig å endre innstillinger i Messenger 6.0 slik at den når jeg trykker "gå til innboks" i menyen laster Avanten fremfor den vanlige (og i mine øyne) kjipe Exploreren?

Har kikka rundt i menyene, men ikke funnet noe slikt valg av default-browser...tvinger MS meg/alle til å bruke Exploreren sammen med Messengeren?

Mvh S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såvidt jeg husker så gjorde jeg det en gang. for lenge siden. da hadde jeg Opera installert, (som jeg har nå også) da satt jeg Opera som standard så skal den gjøre slik at i MSN messenger at mail kontoen din åpne som standard i Opera.

Lenke til kommentar

når du har Internet Explore fra før så er det eneklt. da installerer du bare Opera nettbrowser.

lastes ned fra www.opera.com

så når du har lasta den ned å installert den, så er det på tide å starte den. da for du en melding om du vil at Opera skal være standard nettleser. velg ja på dette.

lykke til.

Lenke til kommentar

Prøvde å gå inn i "Set prog axs and default programs" i startmenyen og sette opp custom (krysset på "use current web browser", som da blir Avant-varianten), men Messengeren kjører fremd. IE. Hm. I Internet Options tok jeg også vekk at IE skal sjekke om den er default-browser, uten at det hjalp.

Hm.

Noen som har andre forslag (det er kanskje ikke SÅ viktig, men det hadde vært greit å slippe IE'en mest mulig egentlig)?

OI! Den siste der kom tydeligvis akkurat da jeg satt og skreiv. Så ikke det. Så da må jeg kanskje bytte helt over til Opera da, for å slippe helt unna MS- sitt klamme grep? Da gjør jeg nok det. :D

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...