Gå til innhold

Hjelp til Ny gaming pc med kraft og utseende!

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nå ventet på Devil's Canyon og har forhånds bestilt i7-4790k.

Jeg har allerede bestilt litt varer, men trenger litt synspunkter på dette! akkurat nå sliter jeg med SSD valget.. jeg kjører svart/rødt tema men den SSDn som frister er Samsung 250gb 840EVO og denne er sølv. Men hva med Sandisk Extreme II?

Hva skal maskinen brukes til?

Photoshop

World Of Warcraft

CS:GO

LoL

Diablo III RoS

Video Redigering

Streaming(kanskje)

Intel basert sammen med nvidia og håpte på kanskje 5Ghz på Cpun, men vi vet jo ikke enda hvor mye denne kan overklokkes :)

Her er opsettet!

Kabinett: NZXT H440-Black/Red - Link

Hovedkort: Asus Maximus VII Hero Z97 - Link

Minne/Ram: Corsair Vengance Pro 2400mhz 16GB - Link

CPU: Intel i7-4790k - ikke i butikk enda.

PSU/Strømforsyning: Corsair AX750W - Link

GPU/Skjermkort: 2x Msi Geforce GTX760 Gaming 2GB - Link

CPU Kjøling: Corsair H100i - Link

CPU Kjøling Ekstra: 2x Corsair SP120 Quiet Edition Vifter - Link

Vifte Bak: Corsair AF140 Quiet Edition - Link

PSU Ekstra: Corsair 24pin Red Sleeved - Link

PSU Ekstra 2: Corsair Proffesional Sleeved Cable Red - Link

SSD? Samsung 840EVO/ SanDisk Extreme II 26

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSDen stapper du bak hovedkortet så slipper du å se den. 840 Evo er bra.

Hvis du tenker looks er den lurt å gå for custom vannkjøling senere, og med tanke på oppgradering er det lurere å gå for f. eks CM 240L eller Swiftech H220.

PSU finner du her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&page=1

Liker forresten selv svarte kabler bedre enn røde.

Ville mye heller gått for 1x 780 enn 2x 760. Ville for øvrig selv gått for AMD, men det er ikke så viktig. Kanskje gå for AMD med tanke på fargeoppsett? Edit: Ser at du har valgt MSI Gaming, som har røde farger, men disse vil du ikke enkelt kunne vannkjøle senere.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

SSDen stapper du bak hovedkortet så slipper du å se den. 840 Evo er bra.

Hvis du tenker looks er den lurt å gå for custom vannkjøling senere, og med tanke på oppgradering er det lurere å gå for f. eks CM 240L eller Swiftech H220.

PSU finner du her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&page=1

Liker forresten selv svarte kabler bedre enn røde.

Ville mye heller gått for 1x 780 enn 2x 760. Ville for øvrig selv gått for AMD, men det er ikke så viktig. Kanskje gå for AMD med tanke på fargeoppsett? Edit: Ser at du har valgt MSI Gaming, som har røde farger, men disse vil du ikke enkelt kunne vannkjøle senere.

Blir ikke vannkjøling, nei til AMD for ekstrem dårlig erfaring med skjermkort drivere, blir 2x gtx760 fordi jeg allerede har 1 fra før av, Hmm leste litt tester nå og endrer til AX760W. Stod mellom RM og AX, CX/CS serien blir det ikke noe av pga dårlig erfaring med CX serien:P

Er samsung 840EVO bedre enn SanDisk Extreme II p26?

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Nå som Crucial mx100 er her, så ville jeg ha kjøpt det. 1600kr for 512GB er sykt billig. Ytelsen er ganske bra også :)

For all del kjøp ett GTX 780 eller GTX 780ti i stedenfor 2x 760 :) Blir ett 780 for dårlig etterhvert, så oppgraderer du heller til ett til.

Lenke til kommentar

Nå som Crucial mx100 er her, så ville jeg ha kjøpt det. 1600kr for 512GB er sykt billig. Ytelsen er ganske bra også :)

For all del kjøp ett GTX 780 eller GTX 780ti i stedenfor 2x 760 :) Blir ett 780 for dårlig etterhvert, så oppgraderer du heller til ett til.

blir 2x gtx760 fordi jeg allerede har 1 fra før av

jeg tenkte å oppgradere til 880 eller 870 når det kommer, så da er det billigere å kjøpte 1 gtx760 og heller ordne et bedre når GTX800 serien er her :)

Lenke til kommentar

jeg tenkte å oppgradere til 880 eller 870 når det kommer, så da er det billigere å kjøpte 1 gtx760 og heller ordne et bedre når GTX800 serien er her :)

Kjøper du 780 nå, så slipper du å oppgradere til 880. Det er også veldig lenge til 880 kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper du 780 nå, så slipper du å oppgradere til 880. Det er også veldig lenge til 880 kommer.

Så du ville heller kjøpt et kort til 3,500-4000kr og fått så og si samme ytelsen for 1800kr siden du allerede hadde et GTX760? e ser bare ikke logikken i dette:S Og GTX800 serien er ikke så lenge til:P de skulle ha kommet i mai eller noe, men ble utsatt. Så om e må vente 2mndr på kanskje 10-20fps så gjør ikke det noe:P

http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_760_sli_review,1.html

ser forsatt ikke logikken din :p

ja sikkert bra visst e skal oppgradere til 2x780.. men her er det snakk om oppgradering til under 1800kr som er bedre enn 3500+... og e vill heller ha GTX800 serien:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...