Gothminister Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 "Gothminister" - jeg venter enda på svaret ditt! Beklager men du får ikke noe svar. Siden ditt spørsmål ikke er relevant. Du sa selv at du aldri ville ansatt en muslim, og da er mitt spørsmål helt logisk og naturlig - hvorfor vil du ikke svare, er du redd for noe spesielt? Forhold deg til det jeg skrev. Jeg ville aldri ansatt en muslim og helst ingen religiøse. Men uansett, for meg er islam ikke noe bedre en nazisme. Jeg ville aldri ansatt en nazist eller rasist. Jeg tar som sagt før, sterk avstand til menneskefiendtlige ideologier. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Morsom tråd dette! Geir 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Så mottoet er. Les ikke mellom linjene, det kan komme et tog. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 "Gothminister" - jeg venter enda på svaret ditt! Beklager men du får ikke noe svar. Siden ditt spørsmål ikke er relevant. Du sa selv at du aldri ville ansatt en muslim, og da er mitt spørsmål helt logisk og naturlig - hvorfor vil du ikke svare, er du redd for noe spesielt? Forhold deg til det jeg skrev. Jeg ville aldri ansatt en muslim og helst ingen religiøse. Men uansett, for meg er islam ikke noe bedre en nazisme. Jeg ville aldri ansatt en nazist eller rasist. Jeg tar som sagt før, sterk avstand til menneskefiendtlige ideologier. Jeg forholder meg presist til det du skrev, og spørsmålet mitt handler om hvor prinsippfast du er i forhold til det du selv påstår å være, og du virker ikke å være særlig fast i det, selv om du prøver å vri deg unna selve svaringen. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 "Gothminister" - jeg venter enda på svaret ditt! Beklager men du får ikke noe svar. Siden ditt spørsmål ikke er relevant. Du sa selv at du aldri ville ansatt en muslim, og da er mitt spørsmål helt logisk og naturlig - hvorfor vil du ikke svare, er du redd for noe spesielt? Forhold deg til det jeg skrev. Jeg ville aldri ansatt en muslim og helst ingen religiøse. Men uansett, for meg er islam ikke noe bedre en nazisme. Jeg ville aldri ansatt en nazist eller rasist. Jeg tar som sagt før, sterk avstand til menneskefiendtlige ideologier. Jeg forholder meg presist til det du skrev, og spørsmålet mitt handler om hvor prinsippfast du er i forhold til det du selv påstår å være, og du virker ikke å være særlig fast i det, selv om du prøver å vri deg unna selve svaringen. Man kan ikke svare på noe som ikke har med virkeligheten å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Man kan ikke svare på noe som ikke har med virkeligheten å gjøre. Virkeligheten er vel sånn at du malte deg inn i ett hjørne, og jeg benyttet sjansen til å spørre om hvordan du hadde tenkt å komme deg ut av det uten å få sette merker Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Nå bør det vel ikke være noen tvil om hva islam står for. Det er en politisk ideologi som styrer menneske fra vugge til grav. Vi ser daglig i nyheter hva islam virkelig står for. Jeg er helt enig med deg, jeg ville aldri ansatt et religiøst menneske, spesielt ikke en muslim. Vi vet jo hva slags krav muslimer stiller. Men navn har liten betydning. Kjenner mange flotte mennesker fra typiske islamske land som tar avstand til den barbariske ideologien islam. Det er ikke en veldig kontroversiell påstand å hevde at under en drøy femhundreårsperiode under middelalderen var muslimske land jevnt over mer siviliserte enn vestlige, kristne land. De religiøse tilhørighetene er de samme, stort sett. Rollen er snudd på hodet. Hvordan vil du forklare det? Det er for meg uinteressant hvordan islam praktiserte på middelalderen. Jeg tror vi skal forholde oss i nåtid. Men er du interessert i det du spør om, studer historie. Du uttaler deg om islam på et generelt grunnlag. Mer presist sier du at islam er en barbarisk ideologi, og underforstått sier du at islam er mer barbarisk enn kristendommen. Middelalderen er derfor relevant, nettopp på grunn av dine generelle uttalelser. Var islam en mer barbarisk religion enn kristendommen også under middelalderen, eller er dette noe som forandrer seg? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Men at folk i Norge er naive, det er jo ingen nyhet. Folk i Norge er kunnskapsløse og forutinntatte også, det er heller ingen nyhet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Problemet er vel at muslimer forventer at samfunnet tilpasser seg deres tro. Alle skal få ha sin religion, politisk overbevisning og få praktisere den. Men det er en privatsak. Ikke noe samfunnet skal tilpasse for dem. Få kristne plager sine omgivelser i dag, de har gjort. Men i dag er heldigvis kristendommen temmet. Vi har nå bygget kirker og bedehus i dette landet i tusen år. Moskeer og bønnerom i .. 30 år? Så ikke fortell meg at kristne ikke har fått det meste slik de vil her i landet. Hadde praktiseringen av kristendom krevd bønnerom, så ville det forlengst ha vært plenty på alle arbeidsplasser i landet og ingen ville ha hevet et øyebryn dersom en muslim hadde spurt om han kunne låne det. (Bygningsloven er vel heller ikke endret slik at den krever bønnerom i alle nye bygg, og det er jo en skandale tatt i betrakting at det er muslimene som styrer alt her i landet nå.) Hvis en jøde eller vegetarianer ber om et alternativ til medisterkaker til middag, så er det greit, men hvis det tilfeldigvis skulle være en muslim, daaaa er det fælt, da. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Har det blitt flere eller ferre av disse trådene? Man får en indikasjone ved følgende søk: muslim OR islamist OR koranen site:diskusjon.no 6 070 resultater muslim OR islamist OR koranen site:no 804 000 resultater Så kan man jo foreta de samme søkene med årstall som for eksempel (muslim OR islamist OR koranen site:diskusjon.no) AND 2010 Personlig mener jeg det er blitt langt mindre av slike tråder på diskusjon.no Endret 5. juni 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 du mener "langt færre" ... [Grammatikk > Islam.] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Du uttaler deg om islam på et generelt grunnlag. Mer presist sier du at islam er en barbarisk ideologi, og underforstått sier du at islam er mer barbarisk enn kristendommen. Ikke fred, men strid 49 Ild er jeg kommet for å kaste på jorden. Hvor gjerne jeg ville at den alt var tent! 50 En dåp må jeg døpes med. Hvor nedtynget jeg er til den er fullført! 51 Tror dere at jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg dere, ikke fred, men strid. 52 Om det er fem i et hjem, skal de fra nå av ligge i strid med hverandre: tre mot to og to mot tre, 53 far skal stå mot sønn og sønn mot far, mor mot datter og datter mot mor, svigermor mot svigerdatter og svigerdatter mot svigermor.» Kilde: http://www.bibel.no/mobile/Nettbibel.aspx?parse=Luk%2012,41-48 Jeg har laget min egen religion med to bud. Første bud: Religion og politikk skal ikke blandes. Religion utøves i synagoger moskeer og templer, mens politikk utøves av regjering og storting. I Norge er det religionsfrihet, jfr. grunnlovens paragraf 2. Andre bud: Ikke glem første bud. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 "Be honest and try to kill as few people as possible." -- George Carlin Funker for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Noe av dette diskuteres nå i dagsnytt 18.00. http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/NNFA56060514/05-06-2014 Muslimer som har slåss for Norge i Afghanistan. Endret 5. juni 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) "Be honest and try to kill as few people as possible." -- George Carlin Funker for meg. Noen tar konsekvensen av det og mener 0 er det beste, dvs. de velger å være pasifister. Nå er det FrP som må svare for seg i dagsnytt 18.00. Før var det de rødgrønne som ble grillet. En FrP'er av utenlandsk avstamning beskylder Helga Pedersen for å være råpopulist. Let opp sendingen på nettet om du vil høre den. Det er tydeligvis forskjell på å være i posisjon og i opposisjon og omvendt. Endret 5. juni 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Selv en pasifist kan vel bli drapsmann ... i selvforsvar. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) spam .. edit. spam fjernet. (hurra!) Endret 5. juni 2014 av nebrewfoz Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Til informasjon. Jeg har mye erfaring fra muslimer og deres krav. Husk, muslimer har full mulighet til å juge der det måtte passe seg. Det beviste den tøffe unge jenta fra Somalia for noen år tilbake når hun oppsøkte imamer i Oslo for og få deres syn på omskjæring av jenter. Man må ikke være naiv her i landet. Men, vi får som fortjent til slutt. En muslim kan lyve når han er i krig eller for å bringe forsoning mellom mennesker. Så du har kanskje mye erfaringer, men kunnskapene er det dårligere stilt med. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Bare sånn til opplysning for de som mener konklusjonen i denne spesifikke undersökelsen er så forferdelig. Det dere klager over er at Norge anses som nummer 6 i verden basert på fölgende kriterier: Gode og velfungerende institusjoner. Lederne skal følge samme lovene som innbyggerne. Samfunnet skal være basert på økonomisk og politisk frihet Måten samfunnet er organisert på skal fremme økonomisk vekst. Uansett hva dere måtte mene om hvordan Islam generelt praktiseres i dag, så er det de ovennevnte kriteriene som er brukt for å si at Norge er det 6. mest muslimske landet i verden når det kommer til ökonomisk politikk. Det er dette dere faktisk klager på i denne tråden. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Bare sånn til opplysning for de som mener konklusjonen i denne spesifikke undersökelsen er så forferdelig. Det dere klager over er at Norge anses som nummer 6 i verden basert på fölgende kriterier: Gode og velfungerende institusjoner. Lederne skal følge samme lovene som innbyggerne. Samfunnet skal være basert på økonomisk og politisk frihet Måten samfunnet er organisert på skal fremme økonomisk vekst. Uansett hva dere måtte mene om hvordan Islam generelt praktiseres i dag, så er det de ovennevnte kriteriene som er brukt for å si at Norge er det 6. mest muslimske landet i verden når det kommer til ökonomisk politikk. Det er dette dere faktisk klager på i denne tråden. Glimrende presisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå