HDSoftware Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Folkens... Jeg trenger noen synspunkter. Jeg skal løse følgende problemstilling: Våre kunder har i dag en gammel poststed tabell i våre programmer og jeg skal oppdatere alle kundenes database med nye og endrede data I utgangspunktet er jo dette en rett frem oppgave og kan løses veldig enkelt ved å sende ut en CSV eller XML fil, men jeg er av natur en person som ikke lager noe snikksnakk kode som bare fikser problemet der og da. Jeg er opptatt av gjenbruk og fremtidig nyttig gjøring og tenker med en gang at dette fort kan lages mer generelt. Eksempelvis så kan det være andre filer som skal oppdateres, kanskje det skal sendes ut "dokumenter", kanskje skal det være utbytting av tabeller etc. etc. Såh, jeg har da fundert meg frem til flere måter dette kan gjøres på. Felles for dem alle er at jeg vil ha en WEB service stående på en sentral server som programmene kan gjøre forespørsler imot. Jeg kan f.eks. ha dedikerte tabeller på sentral server der programmet kan spørre record for record. Jeg kan også ha en generell tabell sentralt som kun inneholder en XML representasjon av data/entiteter og programmet kan spørre på dette grunnlaget. Det jeg vil ha til er en løsning som er så vedlikeholdsfri som mulig samtidig som det kan løse så mange slike oppgaver som mulig. Programmene ute hos kundene må virke uavhengig av versjon. Det skal med andre ord ikke være nødvendig å gjøre noe programvare oppdateringer hos kunden for at nye data skal kunne komme inn. Ser for meg bruk av XML da klient programmet dermed kan spørre på TAG'ene det er behov for. Spiller jo ingen rolle om det kommer over for mye data fra sentralen Ideer og tanker tas imot med stor takk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 http://www.bring.no/bring-mail/produkter-og-tjenester/api-for-a-soke-i-postnummer Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Heisan du. Long time... Du leste kanskje ikke hele forespørselen min. Var ikke ute etter en måte å løse poststedsproblematikken på. Ville ha synspunkter på forskjellige generelle løsninger av denne typen. Men takker uansett for tipset for jeg kan bruke dette på min sentrale WEB Service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå