Gå til innhold

Nedklokke

thoOmas

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan nedklokker jeg skjerkortet mitt?

For når jeg spiller cs eller wc3 så rebooter pcn min, så jeg tror det blir for varmt, så jeg tenkte jeg skulle prøve å nedklokke det og se om den rebooter da.

Har Abit v2.0 elns, Radeon 9800 Atlantis 128 mb, AMD Athlon XP2600+, twinMOS 512 DDR Pc3200, 350 W PSU, og jeg kjører winXP PRO.

/Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men assa, det er jo kun når jeg spiller, den har aldri reboota mens jeg var i windows, og jeg har en 350W PSU, så liksom det er nesten den eneste muligheten, eller hva?

Å joda, bare slapp av, det finnes j***** mange andre muligheter.

(Tro meg) Uansett, kjøpte du ny vifte da du kjøpte prosessor? Hvis ikke er det garantert prosessor som er for varm. Prøv å få tak i PC Alert II eller noe lignende og mål temp. på CPU. Bør absolutt ikke være over 65 grader, helst under 60 grader.

Lenke til kommentar

det kan vere ett tonn med forskjellige årsaker til at maskinen rebooter men det jeg tror det kan være er..

1. dårlig pasta/pad/lim på kjøleribben på radeon kortet. kjent feil, har skjedd med meg og måtte bytte ut pasta'n

2. tett/dårlig vifte på radeon kortet. fantastisk hvor mye dritt som kan samle seg inni de tynne rillene.... ;)

3. viften har stoppet. kjent feil, har skjedd med flere av mine venner at viften bare stoppet

4. dårlig luftsirkulasjon i maskinen, varm luft bygger seg opp

5. ustabil strømforsyning under belastning

6. dårlig kjøling på cpu

ett lite tips, prøv å spill på maskinen din uten å ha på kabinett sidene, viss det låser seg prøv og ta borti kjøleribben på radeon kortet, ta på baksiden og kjenn på cpu kjøleren.

er gpu ribben kald mens baksiden av kortet er brennheit så er det dårlig kontakt mellom gpu og kjøler. er kjøleren meget varm mens baksiden er omtrent like varm så er nok ribben tett, begge deler lunkne så ligger feilen ett annet sted. er cpu kjøler meget varm så er det dårlig kjøling på cpu..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...