Chavalito Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg skal ha meg ny gaming latop, og den kommer med 2 x Toshiba SSD 256 GB mSATA som OS disker. De kan settes opp i RAID0 eller RAID1, så det er greit nok. Men saken er at den har plass til 2 disker mer, enten “snurredisker” eller SSD, valg av “snurredisk” sier kun 2 x “hard drive 750 GB” eller 2 x Crucial M500 256 GB til 960 GB. Disse kan også settes opp i RAID0/1 alt etter egen valg. Saken er at det vil bli mye billigere for meg å kjøpe enten 2 x SSD (ca 1800 kr hvis jeg velger største SSD) eller 2 x HDD (ca 250 kr med største HDD) selv og sette inn. Når det gjelder SSD, lurer jeg på 2 x Samsung 840 Evo 1 TB eller 2 x HDD WD Scorpion Black 750 GB. Egentlig så holder det med “snurredisker” da de vil bli brukt som lagringsdisker og ha spill på, så hastighet er ikke et must. Men jeg vil ha SSD og HDD som funker uten problemer i RAID oppsett. Så er det noen som har noen ideer om hvilke SSD’er eller HDD’er jeg burde velge? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Blir nok WD Scorpion Black. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå