CurSe Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg tenker å selge en figur(Sideshow Collectibles) som mest sannsynlig må gå til utlandet siden det er et veldig lite marked for denne typen her i Norge. Figuren er verdt omtrent 5-8000 kr, men jeg vet ikke hvordan jeg skal forsikre pakken i tilfelle tap/skade. Hvordan gjør jeg det? Og ikke minst, hva ville en slik forsikring koste? Ser på Posten sine hjemmesider at: ErstatningSDR 40 pr pakke pluss SDR 4,50 pr kg ved skade eller tap. Dersom sendingen er utlevert til mottaker, er det adresselandets regler som gjelder. Noe som blir helt håpløst når pakken er verdt flere tusen kroner. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg sendte en cal .45 H&K til Tyskland. Jeg fikk da opplyst av Posten at pakken var automatisk forsikret for 15000,-. Ring dem og spør. Jeg kunne også få en egen forsikring gjennom mitt forsikringsselskap, men dette kostet en del. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg sendte en cal .45 H&K til Tyskland. Jeg fikk da opplyst av Posten at pakken var automatisk forsikret for 15000,-. Ring dem og spør. Jeg kunne også få en egen forsikring gjennom mitt forsikringsselskap, men dette kostet en del. Er det lenge siden du sendte denne pakken? Nesten så jeg lurer på om de har endret på reglene sine etter at du sendte din pakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå