Bruker-88036 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Huff. de skobildene ble sterke når du sa hva det egentlig er. Endret 13. juni 2014 av Per Yngve Balto Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Flotte bilder. Fikk lyst til å ta meg en tur til Budapest, aldri vært der. Særlig imponerende at bildene er tatt med kompakt-kamera. Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Takk for nyttige og historietime beskrivelser. Bildene er også fine. Takk for det aspirant Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Flotte bilder. Fikk lyst til å ta meg en tur til Budapest, aldri vært der. Særlig imponerende at bildene er tatt med kompakt-kamera. Takk for det Bykatt Budapest anbefales! Greit å ha med seg et lite kamera når en er ute og reiser. Er godt fornøyd med dette, men savnet nok av og til noe mere håndfast og stødig. Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Tilbake til det kjente og nære. Denne kalte jeg barberkost da jeg var lita Men den heter vist honningknoppurt. Den sprer seg i alle fall litt i overkant utenfor hagen... Canon 550D med EF-S60mm f/2.8 Macro USM 60 mm, 1/100 sec, f/4.5, ISO 160 Det begynte å blåse i meste laget, så jeg fortsatte fotograferinga innendørs. Canon 550D med EF-S60mm f/2.8 Macro USM 60 mm, 1/100 sec, f8, ISO 3200 Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Huff. de skobildene ble sterke når du sa hva det egentlig er. Ja, det var veldig spesielt. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Fin serie fra Budapest, var der for 30 år siden, har sikkert forandret seg mye - med unntak av de gamle delene vil jeg tro. Skobildet var jo sterkt (ville nok allikevel rettet det opp litt;)), likte også det med hengelåsene, fint fokus og overraskende liten dof. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Gårsdagens bilde var litt utenfor de sedvanlige blomsterbildene jeg har sett, med innslaget av ubehandlet treverk så tett inntil. Det falt i smak hos meg, og en nydelig komposisjon var det også, spesielt i hovedbildet. Spoileren ble en stor kontrast til hovedbildet, men ikke dårlig av den grunn. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Honningknoppurten gjorde seg ekstra bra mot den valgte bakgrunnen, jeg har mengder av denne blomtsen selv, men har aldri syntes den var spesielt vakker, men du fikk fram det beste i den. 1 Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Fin serie fra Budapest, var der for 30 år siden, har sikkert forandret seg mye - med unntak av de gamle delene vil jeg tro. Skobildet var jo sterkt (ville nok allikevel rettet det opp litt;)), likte også det med hengelåsene, fint fokus og overraskende liten dof. Takk for kommentar :-) Ikke lett å få det beint, er både langsynt og nærsynt... Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Honningknoppurten gjorde seg ekstra bra mot den valgte bakgrunnen, jeg har mengder av denne blomtsen selv, men har aldri syntes den var spesielt vakker, men du fikk fram det beste i den. Tusen takk, det var hyggelig å høre Litt vel mange av dem etter hvert... Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 Gårsdagens bilde var litt utenfor de sedvanlige blomsterbildene jeg har sett, med innslaget av ubehandlet treverk så tett inntil. Det falt i smak hos meg, og en nydelig komposisjon var det også, spesielt i hovedbildet. Spoileren ble en stor kontrast til hovedbildet, men ikke dårlig av den grunn. Takk, så fint at den falt i smak Det kan nok hende skigarden blir med som bakgrunn senere også Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 19. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2014 19. juni Livet består av øyeblikk. Nyt dem! Jeg gleder meg når dette øyeblikket skal nytes Canon 550D EF-S60mm f/2.8 Macro USM 60 mm, 1/100 sec, f/4.5, ISO 250 Litt lek med effekter i Adobe Elements: 60 mm, 1/80 sec, f/6.3, ISO 400 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg syns bildet i spoiler er veldig mye bedre enn bildet du valgte. Det har med fokuspunkt å gjøre. Bildet i spoiler har to ting i fokus, som begge er veldig fint plassert i bilderuten. Mens hovedbilet har en ting nesten i fokus, som er plassert helt i kanten. Bare min mening. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Helt enig, det i spoileren hadde et tydelig fokus. 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hah, ser markjordbærene har kommet lengre her jeg bor... (legger bildet i spoiler for å ikke forstyrre bildene dine....) Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg syns bildet i spoiler er veldig mye bedre enn bildet du valgte. Det har med fokuspunkt å gjøre. Bildet i spoiler har to ting i fokus, som begge er veldig fint plassert i bilderuten. Mens hovedbilet har en ting nesten i fokus, som er plassert helt i kanten. Bare min mening. Liker å høre meninger og ser hva du mener Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Hah, ser markjordbærene har kommet lengre her jeg bor... (legger bildet i spoiler for å ikke forstyrre bildene dine....) Juni16_ 403.jpg Se der, ja! Jammen er de ikke både røde og ferdig plukket. Nå er de vel til og med spist.. Lenke til kommentar
KleKir Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 20. juni Målet var blomsterenga. Men det blåser jo så mye! Gikk forbi en gammel husmannsplass som er tatt vare på. Tok bildet utenfra og gjennom to vindu. Canon 550D Canon EF-S60mm f/2.8 Macro USM 60 mm, 1/100 sec, f/8, ISO 125 I og med at det blåste slik i blomsterenga, tok jeg med meg prestekragen til den gamle trappa. 60 mm, 1/100 sec, f/5.6, ISO 100 Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 For meg var prestekragen i spoiler mer interessant enn hovedbildet, og brukte mer tid på det. Syns spesielt at lyset på de øverste kronbladene løftet stemningen i bildet. Fokus sitter også bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå