Gå til innhold

Priser på "Gullnummer"

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hei,

Jeg ser at lette telefonnummer legges ut til femsifrede priser på finn.no. Er dette realistiske priser? Hva kan man f.eks. selge disse nummerne for?

45 11 33 00

451 333 00

451 44 111

936 44 222

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra wikipedia: De forskjellige telefonoperatørene har sine egne definisjoner for gullnummer. Den mest vanlige definisjonen på et gullnummer er at det slutter på minst to nuller, eller har minst fire like siffer etter hverandre.

Så per definisjon så har du et par der.

Men tror nok ikkje de du har er mulig å få fem sifrede summer for.

Har selv et med seks like nummer. Men eg tror ikkje eg får så veldig mye for det heller. Folk har litt for store forhåpninger på ka de kan få for nummerene.

Hvis du går inn på gullnummer.no eller noe så kan du jo sjekke litt. Som oftest er det de lave prisene som er realistiske. Har du ett skikkelige lettt ett så gidder kanskje folk å kjøpe, kanskje som en investering. Eller så gidder en ikkje bytte nummeret sitt bare for å få et halvveis gullnummer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dette er ikke gullnummer.

Jeg har ikke kalt dem noe som helst. Jeg spurte hva de kunne selges for. Og hvis du sjekker hva som kalles gullnummer på finn.no så kan du bli overrasket.

Lenke til kommentar

Eg trur tida for gullnummer er litt forbi. Dei fleste taster nesten ikkje telefonnummer lenger då dei bruker adresseboka i staden for.

I tillegg kan det ofte være ein ulempe med gullnummer som slutter på fleire nullar då mange rett og slett ikkje svarer på anrop då dei automatisk tenker at det må være ein telefonselger som ringer frå eit sentralbord.

Så kvar for seg er nok ikkje nummera verdt so mykje, men om du klarer å samle ein nummerserie frå f.eks. ******00 til ******10 så kan nok serien være interessant for firma og liknande.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Takk for svar. Jeg legger ut en annonse på finn i morgen. Alt kan selges bare man treffer rett kunde og riktig pris.

Lenke til kommentar

Eg trur tida for gullnummer er litt forbi. Dei fleste taster nesten ikkje telefonnummer lenger då dei bruker adresseboka i staden for.

I tillegg kan det ofte være ein ulempe med gullnummer som slutter på fleire nullar då mange rett og slett ikkje svarer på anrop då dei automatisk tenker at det må være ein telefonselger som ringer frå eit sentralbord.

Så kvar for seg er nok ikkje nummera verdt so mykje, men om du klarer å samle ein nummerserie frå f.eks. ******00 til ******10 så kan nok serien være interessant for firma og liknande.

Jobber en del med telefoni for tiden, de mange av litt størrelse har 100-nummer i en serie, altså, ******00 - ******99.

sånt er nok enklere å bestille fra telenor enn å jakte 10 nummere delt ut tilfeldig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

2000 kr var nok i overkant optimistisk ja. Og det er i grunnen ikke så rart, for på chess.no ligger en masse fine nummer ute. Det er bare å finne et nummer og bestille kontantkort med gratis sim.

Men fy faen, folk som prøver å selge gullnummer fortjener en egen reality-serie.

Men ikke jeg, for jeg tok selvkritikk. I tide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...