Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Å være alene

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har et kanskje litt spesielt spørsmål. Jeg liker veldig godt å være alene. Det eneste problemet med det er at når jeg er alene, så får jeg dårlig samvittighet på mine egne vegne fordi jeg ikke er med noen, og føler meg unormal.
Litt om meg så dere skal få en bedre oppfatning av det:

Jeg er en gutt på 22 år, student og jobber. Har ingen problemer med å fungere sosialt på skole og jobb. Møter gjerne medstudenter og jobber med skolearbeid. Jobben jeg har er også en sosial jobb, og fungerer bra sammen med kollegaene.
Når det kommer til det med å være alene, så er det ikke slik at jeg er alene hele tiden, og er heller ikke alene fordi jeg må. Sånn i gjennomsnitt er jeg vel sosial med venner 2-3 ganger i uken, men jeg føler at dette er så lite i forhold til alle andre, og at andre helst vil være med noen så ofte som mulig.

Så det er altså her problemet kommer inn, jeg føler meg unormal fordi jeg setter så utrolig pris på alenetiden min. Jeg er også redd for å aldri få meg en kjæreste siden jeg er litt asosial og "innadvendt" av meg.

Så, hva tenker dere? Er jeg for asosial og bør komme meg ut mer, og være mer "normal"?

Anonymous poster hash: c6f3c...16c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes nå 2-3 ganger per uke er mer enn nok, men jeg tror noen trives best sammen med andre, noen trives best alene, og noen sånn midt imellom.

Er du sammen med andre 2-3 ganger i uken fordi du føler du "må", eller er det fordi du vil og nyter den tiden sammen med dem bare orker ikke mer enn det

Endret av Teemonster
Lenke til kommentar

Jeg synes nå 2-3 ganger per uke er mer enn nok, men jeg tror noen trives best sammen med andre, noen trives best alene, og noen sånn midt imellom.